|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en E61 -10 (N43B20A) som jag själv bytte Nox-sensor på, eftersom det fanns flera felkoder (2AF4. 2AF2, 2AF6, 2AF9) på att denna var trasig. När jag bytt Nox-sensorn kvarstår följande felkod: 30EA. Felkoden återkommer dessvärre direkt efter att den raderats. Denna felkod ska tydligen betyda att Nox-katalysatorn är "dålig/full" och behöver bytas. (Rätta mig gärna om jag har fel.) Mina frågor: Behöver man "tala om för bilens dator" att Nox-sensorn är bytt? Vilka problem blir det/kan det bli, om man fortsätter att köra med felkod EA30? Om jag byter Nox-katalysatorn, Behöver man då "tala om för bilens dator" att Nox-sensorn är bytt? Går det att köra programmet för "urbränning/rening" av Nox-katalysatorn även om felkod 30EA finns? Finns det några andra sätt att fixa Nox-katalysatorn? (Vill ju helst slippa byta denna, eftersom den kostar väldigt många skjortor.) Ovanstående frågor har ställts till min lokala auktoriserade BMW-verkstad, men det verkar som de inte vill svara. Därför vänder jag mig till detta eminenta forum som brukar ha svar på det mesta. Är det någon/några här på detta forum som har erfarenhet av denna "dunderpryl" (Noxem)? Länk Enligt min mening låter det för bra för att vara sant. Många frågor blev det, men jag väntar ödmjukt och förhoppningsfullt på svar. haccen Bättre sent än aldrig!!!! | |
|
Testa med att radera adaptionsvärden! Det är nog ett måste efter sensorbytet Funkar med inpa. Andra diagnostestare borde också klara det |
|
|
Tack för svar, kurdoo. Är det någon som kan hjälpa mig med mina andra frågor/funderingar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.