AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.484

Någon annan som har en Z3 med option "Delete CHMSL" = inget högt bromsljus

Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Hejsan,

Någon annan som har eller har sett en Z3 utan bromsljuset på bakluckan?
Det är så mina föräldrar har det på sin 1.9L från 1996. Den är importerad av mig och mina föräldrar själva år 2000 och i början tänkte ingen av oss på det men sen så la jag märke till att alla andra Z3or verkar ha det höga bromsljuset på bakluckan. Första tanken va att den va bytt av någon anledning men original BMW klistermärke och märkning från 1996 tydde på att den va original så vi har aldrig brytt oss om att kolla upp det mer.

Men igår när jag hälsade på föräldrarna så blev jag nyfiken igen så kollade runt och hittade hur jag kunde få fram fulla specifikationen på bilen mha VIN. Nästan sist i listan hittar jag option "Delete CHMSL" som är just borttagning av bromsljuset vad jag förstår :) .

Så nu skulle det va intressant och höra om någon annan har detta för jag har kollat alla z3 till salu på blocket och sen orkade jag bara kolla alla 1996 till salu i tyskland och alla har bromsljuset. 1998 blev det lag så det lär bara ha varit något BMW erbjöd i början.

Mvh Jonas
Fråga, är det bara själva "lampan" som är borttagen, eller har du en helt slät baklucka utan veck för bromsljus? Vore intressant att veta.
Fråga, är det bara själva "lampan" som är borttagen, eller har du en helt slät baklucka utan veck för bromsljus? Vore intressant att veta.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag och Jörgen här på forumet drog ut statistik över samtliga Z-bilar i Sverige för ett par år sedan, tittar jag i den listan nu så ser jag att där är 12 bilar som saknar ett tredje bromsljus.

/Masten
Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Tack för svar och ursäkta sent svar. :)

Masten det va verkligen intressant att höra, då kanske man kommer stöta på någon annan som inte heller har tredje bakljuset.

Prins Valiant, det är bara lampan som är borttagen eller man kan säga att hålet inte är utsågat så vecket är kvar. Kan lägga upp en bild om jag har någon liggande.
Or
35
Ortovox
Z4 Coupe 3.0si -07
Här är en gammal bild jag hittade
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.