AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.415

E24/635CSi, Fläktmotstånd

Thomas Wahlgren
Värmefläkten fungerar endast på max-hastighet, troligt fel är defekt fläktmotstånd. Men var sitter detta i en 635CSiA -84, (med AC) ?
Tacksam för hjälp
Thomas
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Är ratten som reglerar fläkthatighet steglös? i så fall har du ej fläktmotstånd utan en elektronikburk som styr fläkten. Enl. elschema som jag läst sitter denna burk under instrumentbrädan. Men jag vet ej var eller hur den ser ut.
Ser att du har en 501, kör du med den?
mvh

BLJ
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Det är olika saker som ska bytas beroende på om du har steglös fläkt eller inte eller och om AC fläkten fungerar som den ska eller inte.
Här finns det förklarat vad man ska byta och hur man byter det:
Länk

/Anders
Thomas Wahlgren
Lösningen stod att finna på www.normgrills.net - jag tackar för hjälpen!
501:an är i ett ganska sent renoveringsskede men fortfarande fattas några delar.
Thomas
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Thomas>>
Bra att det löste sig med fläkten!
Vad saknar du för delar till 501. Jag har rätt mycket delar till min 502 som är i början av en renovering.
mvh

BLJ
Thomas Wahlgren
Bengt
Jag saknar 2st navkapslar (16"-hjul)och blinkerspilar.
Har du något tips är jag tacksam.
mvh Thomas
Robert V
hehe ... här e ni alla 635 killar !!! :))) få jag åxå vara med att leka ? ganska ny... har tyvärr inga lösningar på fläkten ... men hur ser dina navel kapslar ut ? ( kanske maila bild ) ... har lite extra prylar till m635 o så ... maila gärna alla 6er så att man får lite gemenskap när vi behöver nåt ! jag söker efter manual elschema o lite sånt om ni har nåt ?!

robertvadadi@yahoo.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.