|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har som ni sett en E60 525i -04 och idag så skulle jag tanka och kom fram till bensinstationen i cirka 5km/h och så small det till, jag stannar tvärt och drar i handbromsen och mörker direkt att det finns inget som helst motstånd... vad kan detta betyda och är det dyrt hehe! | |
| Handbromsvajer som gått av? | |
|
Kan vara, är väldigt okunnig, isf vad kostar det att laga? På ett ungefär |
|
|
Om det small till utan att du använde handbromsen, tror jag mer på att backarnas låspinnar har lossnat så allt är löst nu. Du får demontera hjul och bromsskiva för att inspektera! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Edit: Är väl två vajrar har jag för mig...Båda går av samtidigt är kanske lite långsökt. Lyft på "lädersäcken" vid spaken så bör du kunna se båda vajerändarna, försök att ta tag i de med handen, kan du dra ut den ena, eller båda, ja då vet du... | |
| Ja det kan även vara fixeringspinnarna som lossnat pga rost i bromsskölden...Men då borde du även ha ett "trevligt" oljud när du kör...Repkostnad: Typ 700 i delar (monteringssats, nya billiga backar, två vajrar), eller typ 2000 eller mer på verkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.