|
|
|
|---|---|
|
Gjort allt för att felsöka värme- och AC-panelen som är helt död. Några uppslag eller erfarenheter vad det kan vara? Ulf | |
|
Hej Alla! Den fortsatta analysen visade att säkring 77 i säkringsboxen i handskfacket var boven. Vid ringning av säkringen så indikerade den att den var hel. En ny säkring löste det svåranalyserade felet och en besparing på 4030 kr var i hamn....hoppas detta hjälper någon annan....vi hörs... Ulf |
|
|
Den fortsatta analysen visade att säkringen gick pga att en reflektor ramlade av i bagagerumslampan och kortslöt, vilket gjorde att säkringen gick. Otroligt fel! Ulf |
|
|
Bra med återkoppling. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Hej Ulf! Fungerade inte värmen alls för dig? Var alltså hela Ac panelen död? Har just råkat ut för samma problem och alla säkringar verkar vara hela. Det började med att jag kopplade ur kabeln bak på panelen... |
|
| Du skriver alla säkringar ”verkar” hela. Det var ju precis så för TS med. Mät upp eller byt säkringarna till panelen? | |
|
Har givetvis kikat säkringarna. De ÄR hela. Dåligt ordval av mig då det lätt kan misstolkas. Har kikat säkringarna under handskfacket och de ÄR hela. Sen vet jag inte om det finns fler säkringar till fläkten men försökte leta bak i bagaget utan framgång. |
|
|
@E91problem...: Din och den ursprunglige TS' resp. bil ser ut att ha ganska lika layout på elsystemen. Säkring 77 (10A) sitter i den vågräta raden med 7-8 st säkringar i nederkanten (nr 4 från höger, tror jag), alldeles ovanför en kontaktbuss(?) i lådan under handskfacket och servar bara själva klimapanelen med hjälpsystem plus lite andra lågeffektsgrejer, bl a bagagerumsbelysningen. Fläktar och spjäll får nog sin kräm från annat håll. Du borde kunna hitta en säkringshållare ovanför batteriet. Finns det ingen säkringskarta att konsultera? En dubbelkoll mot bagagerumslampan vore ju en enkel grej. Funkar den, så är F77 hel. (Med reservation för avvikande layout,) /Lennart |
|
|
@Lenwib Precis jag tycker också det liknar TS problem.. Därav jag försökte få kontakt med honom :-) Alla säkringar hela, lampan i handskfacket fungerar samt bagagelampan. Kikat alla säkringar 3 gånger nu... Det blev efter att jag tog ur kontakten till IHK modulen / värmepanelen med bilen igång så det kan ev ha hänt att bilen ”tappat bort” hela värmesystemet och därav behöver kodas in på nytt/ omprogrammeras. Skall kika hos en duktig BMW mekaniker i stan imorgon få se vad han säger. Med vänliga hälsningar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.