|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla bmw entusiaster! Jag har haft problem med min bmw 325 efter vinter förvaringen. Nyligen när jag var och besiktade bmwn så fick jag ner slag på hög hc och co. Kan till lägga att den stog pendlade rätt skapligt upp och ner på tomgången. Så jag började kolla runt på här på autopower söka runt lite vad de kunde vara för fel. Jag började med och byta lamdasonden som jag köpte från givarspecalisten för de var tydligen ett vanligt fel och efter bytet så vart de inte bättre tyckte nästan de kändes som att den fick mer soppa efter jag hade byt lamdan. Kollade vidare och började rycka ur lite kablar för att felsöka och jag märkte att insugluftstempgivaren antagligen var kass för när jag ryckte ur kontakten till insugslufttempgivaren så vart den och gå bättre så beställde en ny sån och fick hem den satt i den vart lite bättre men inte fullt så bra. Så återigen tillbaka till ruta ett, fortsatte och felsökte till slut så hitta jag att en av kablarna till spjälllägesgivaren var avklippt ha fö mig att den var röd och gul så jag satt ihop kabeln igen och då började den gå riktigt dåligt, luktade väldigt mkt bensin av avgaserna så då tänkte jag direkt att de är spjälllägesgivaren som är kass beställde en ny sån satte dit den idag gick fortfarande lika dåligt. Så här står jag idag, börjar på och bli desperat. Kan till lägga också att jag har tätat om insuget och kollat efter luft läckor, tomgångmotorn är byt. En gång bmw,alltid bmw | |
|
Första åtgärden vid dylika fel är att göra en felkodsavläsning för att få lite mer kött på benen i vidare felsökning! Du har börjat i fel ända och börjat med en dyr och presumtivt lång komponentbytarlek... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
En fråga som jag glömde: är soppan fräsch? (dvs. har du tankat minst en tank efter vinterförvaringen?) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar Johan b! Jo de har du helt rätt i men jag ringde tidigare idag och fråga närmaste verkstad som kan läsa av felkoderna om dom kunde göra de åt mig och dom hade inte tid på bra länge och jag är ivrig och vill åka cab :) Nej jag har inte tankat i någon ny soppa i bmwn efter vinterförvaringen men har svårt att tänka mig att de skulle kunna var de. Börjar lura på om de kan vara kamaxelgivaren som spökar. MvAlexander En gång bmw,alltid bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.