AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
1.944

Bmw 4 2014. Skillnad mellan Comfort och sport, Sport+

Xi
27
Xitele81
420D GC 2014
Vad är det som händer när man ändrar till sport + med motorn, chassit? Kör man tex motorväg, drar bilen mera diesel om man kör på sport lägena?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Med sport: gasen blir lite mer responsiv (känns mer rapp), automatlådans växlingslägen ändras och anti-spinn/sladd ändras (har för mig att antispinn kopplas ur helt på +).
Har du adaptivt chassi blir det "tightare".

Eco-pro-läget ändrar också växlingslägena och kopplar ur ac:n när den inte anses vara nödvändig.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Xi
27
Xitele81
420D GC 2014
adaptivt chassi är det på alla lägen eller på Comfort?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Adaptivt chassi (om du har det dyra/ovanliga tillvalet) är just adaptivt och ändras utifrån bland annat inställning Eco pro, comfort, sport och sport+.

Mvh
Johan B

Xi
27
Xitele81
420D GC 2014
Om man kör ren motorväg. Vilket läge är bäst då? Förbrukning?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Eco Pro ger lte lägre förbrukning med lite avkall på komforten och gasrespons.

Du ser i displayen vid hastighetsmätaren hur många km du "tjänat" genom att ha Eco Pro-läget, knappa dig fram till den informationen genom knappen på blinkersspaken.

Mvh
Johan B

Xi
27
Xitele81
420D GC 2014
Hade Adaptivt chassi I bilen. Kollade I tillbehören. Märker när jag kör att den tar kurvor jättebra. Känns som man trycks ner i vägen. Tex som en vinge bak trycker ner den. Min sista bil va en Audi A4 men det är stor skillnad på dom i kurvorna. 420en är också lite roligare att köra. Och mycket snyggare. Första BMW jag har köpt. Vet du vad den gör exakt? Adaptivt chassi

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.