|
|
|
|---|---|
|
Vad är det som händer när man ändrar till sport + med motorn, chassit? Kör man tex motorväg, drar bilen mera diesel om man kör på sport lägena? | |
|
Med sport: gasen blir lite mer responsiv (känns mer rapp), automatlådans växlingslägen ändras och anti-spinn/sladd ändras (har för mig att antispinn kopplas ur helt på +). Har du adaptivt chassi blir det "tightare". Eco-pro-läget ändrar också växlingslägena och kopplar ur ac:n när den inte anses vara nödvändig. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
adaptivt chassi är det på alla lägen eller på Comfort? |
|
|
Adaptivt chassi (om du har det dyra/ovanliga tillvalet) är just adaptivt och ändras utifrån bland annat inställning Eco pro, comfort, sport och sport+. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om man kör ren motorväg. Vilket läge är bäst då? Förbrukning? |
|
|
Eco Pro ger lte lägre förbrukning med lite avkall på komforten och gasrespons. Du ser i displayen vid hastighetsmätaren hur många km du "tjänat" genom att ha Eco Pro-läget, knappa dig fram till den informationen genom knappen på blinkersspaken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hade Adaptivt chassi I bilen. Kollade I tillbehören. Märker när jag kör att den tar kurvor jättebra. Känns som man trycks ner i vägen. Tex som en vinge bak trycker ner den. Min sista bil va en Audi A4 men det är stor skillnad på dom i kurvorna. 420en är också lite roligare att köra. Och mycket snyggare. Första BMW jag har köpt. Vet du vad den gör exakt? Adaptivt chassi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.