|
|
|
|---|---|
|
Hejhej Har en M3,e92,2008,15000mil. Går precis som den ska,men nu har jag läst så mycket om vevstakslager att jag blivit orolig och därmed tänker byta lager. Så till frågan,verkstad som är kunnig och kan detta. Mycket tacksam för hjälp! | |
| Om du har vägarna förbi Stockholm kan jag rekommendera Per Larsson Motorteknik i Huddinge. Jag lämnade in min M5 för vevlagerbyte där i början på Maj. | |
|
Kan intyga om www.bilmotorteknik.se Annars är Göteborgs Bilservice, Jocke & Co vassa. Enklast är nog att åka förbi dom. Mvh Asken |
|
|
Filip på rennsport är duktig Länk |
|
|
Tack för svar. Ska nog åka till dem och höra. Stockholm kan vara aktuellt om inte blir i Göteborg. |
|
| Efter ett par års "förstudie" har jag beslutat att åka till Motor Nord i Sundsvall för lagerbyte. Bor i Sthlm så blir en rejäl omväg, men dom har gett bäst förtroende. Har peil på lager och bult alternativ etc vilket jag gillar. | |
| Tillbaka efter ett par trevliga dagar i Sundsvall hos Motornord. ACL race lager med utökat spel på plats, nice. Ronny och Roger på Motornord ger inte bara ett mycket kompetent och noggrant intryck, dessutom supertrevliga. On top, bra pris. Rekommenderas! | |
| Lyfte Motornord ur motorn vid lagerbytet eller bytte de lager med motorn på plats? | |
| Blixten; nope motorn lyfts icke ut för byta av vevstagslager. Man behöver "bara" sänka framvagnen/ramen för att komma åt oljesump/vevaxeln den vägen. En hel del skruvande men gjort på 8-12h för proffs. Var med och kikade lite, intressant! (och tog bilder, skicka en mail adress om intresse finns). Passade på att byta motorkuddar när dom ändå var enkelt tillgängliga (motorn hänger "fritt" under arbetet). | |
| Hur var skicket på de gamla lagrena? Miltal? | |
| Vad landade notan på? | |
| Det var ju bra för plånboken att de inte lyfte ut motorn. Pratad i våras med en ganska känd verkstad men de ansåg att motorn behövde tas ur. Men vet att det funnits hemmameckare som löst det utan urtag av motor. | |
|
Bilen hade rullat 6100mil. Som förväntat (hoppats på...) var dom i riktigt hyggligt skick. Hade rullat många mil till. Hade dock slitage. Kostar lika mycket nu som om ett år eller två så gjorde dom nu för att reducera risk. Bytta till ACL Race HX (valde utökat spel) och ARO-625 bultar. Kunde tänkt mig BE men osäker lev tid (och dessutom 3x priset). Notan totalt landade på knappt 20k inkl nya motorkuddar. Mer än 10k mindre än en av dom välkända Sthlm verkstäderna offererade. Det väsentliga för mig var dock förtroendet verkstaden ingav, även den ronden vann Motornord. Ps. Stötte ihop med en annan E90M ägare idag. Rullat 14k och planerade lagerbyte. 30k inkl nya stift och div vätskor. Hade fårr offert från Bavaria på motsvarane....101.000kr. |
|
| Correction: ARP-625 bultar (hur redigerar man på denna sidan??) | |
| Just hemkommen från Per Larsson Motorteknik där lager byttes,valde race och bilen känns iofs inte annorlunda än innan. Men känns bra att ha gjort det. Lagren var rätt så slitna,vilket jag antog att de skulle vara. Ett steg på vägen gjort. Väldigt bra bemötande av dem. | |
|
Pelle, skönt att höra! Vilka lager och bult åkte in? Fick du med dig dom gamla? Ps. Vad kostade kalaset? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.