|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Ring en av motortidningarna. /Anders |
|
| Ja kanske det tack för iden Anders | |
|
Skulle isf rekommendera kvällspressen, tror inte någon mer seriös aktör tar upp ett enskilt fall tyvärr :( Jag skulle även rekommendera att INTE peka på denna tråd pga optimeringsdiskussionerna här... |
|
| Det som jag tycker är mitt case är att jag fått vänta i 4mån utan svar. Jag har utan tvekan köpt om BMW sagt att garantin inte gäller om man nu sagt det efter nån vecka. Som det är nu har ju vart utan bil i 4 månader. Blivit tvungen att köpa en till så jag kan ta mig till och från jobbet och skjutsa barn och sånt. Jag hade lätt kunnat tittat på andra alternativ att fixa motorn. Men det går ju inte för jag får ju inget svar. | |
|
Gör en insändare till Teknikens värld och berätta din historia, dem kanske kan vara intresserade av att hjälpa dig samt publicera något. Fick själv hjälp av dem efter att Bilia hade haft min bil inne på 14 backjobb över ungefär 1,5år och vägrade ta ansvar. Rätt som det va dök min text upp på en helsida i teknikensvärlds tidning. Jag fick senare hjälp av Bilia där dem gjorde om hela reparationen från grunden. Samt fick även en del kompensation som service och ny lack. Verkstäder är idag en katastrof... |
|
| Tack för svar Alleexs. Har tagit kontakt med Advokat ska se vad jag får för tips där. | |
|
Uppdatering för intresses skull ska jag meddela att bmw fortfarande inte har svarat mig. Och att bilen fortfarande står på deras verkstad. |
|
| Om du inte redan gjort det så prata med konsumentombudsmannen i din kommun för att få reda på vilka rättigheter och möjligheter du har. | |
|
Hej Ja det skulle jag kunna pröva. Men nu har jag en väldigt bra vinterförvaring :) |
|
|
Hoppas att den står inne i så fall.. FAF |
|
| Jajamen den står inne på verkstaden med batteri laddare på och allt. Så den har det nog väldigt bra | |
|
Äntligen har BMW svarat. De har lovat att fixa bilen. Motor är beställd leverans i februari Fin Jul klapp må jag säga. |
|
| Vet du om de kommer slänga i samma motor eller om det blir den uppgraderade varianten? Jag har inte hundra koll på om den är helt felfri, men felfrekvensen verkar ju vara mycket lägre. | |
| Härligt att det löser sig :) | |
| Fin Julklapp | |
|
Det blir en utbytesmotor. Tror den uppdaterade är 450hk från 2013. Vi i eu från dras med den dåliga varianten. Men nu har jag två års garanti på grejerna igen. Men ja är inte helt hundra säker på min sak kan ju hända att det finns en uppdaterad variant |
|
|
Jag tänkte på 448hk från 2013. Eller någon av de vidare uppdateringarna. Tänkte mest att det blir ju lite som att sitta med en potentiell bomb igen. Kan gå bra, kan gå dåligt. Finns väl en anledning men alltid surt när de slänger i en likadan pryl i bilen igen när alla vet att det kan bli problem. Oavsett, kul att det löste sig så långt. Nu har du åtminstone fått lite andrum att bestämma dig för framtiden istället för att sitta med skiten i knät. |
|
|
Imponerad att BMW tar det. Lite annorlunda inom båtvärlden, har ett fabrikationsfel på min Volvo Penta som är väl känt inom hela båtvärlden och de totalt vägrar att åtgärda det. Pratade med mecken idag, han sa att hade detta varit inom bilvärlden hade det varit ett jä#vla liv. Kul att höra! |
|
| Grattis!! | |
|
Härligt att det slutade lyckligt. Grattis! Om jag minns rätt hade du chippat/optimerat? Och trots detta får du en ny motor(?). Då har du gjort ett mycket bra jobb och du har förmodligen fått hjälp av en mycket intresserad och vänlig person inom BMW:s organisation. Bra gjort. God Jul PS: Om du vill att nya motorn ska omfattas av garanti så bör du nog avstå från att förändra (chippa) den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.