|
|
|
|---|---|
|
Tjena köpte mig en BMW e60 530 03a, men så märkte jag nu på motorväg att när man ligger i cirka 100 110 så vibrerar det lite i ratten och man känner det i stolarna förra ägaren säger att länkarna är bytt, och kör med BMW original 16" fälgar. Så tänkte höra om någon vet vad det kan vara eller om någon har liknade problem ? Mvh Robin | |
|
Första åtgärden måste väl vara att balansera hjulen. Mvh Ola |
|
|
Vad är det för däck? Är det rätt fälgar? Om det är eftermarknadsfälgar (icke BMW-original) kan det ev. behövas centreringsringar för att centrera hjulet på navet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Som OlaO säger. Börja med att balansera däcken! |
|
|
Okej ska prova det, fälgarna är bmw e60 orginal fälgar. ska prova balansera om dem, för dem var nydligen balanserade. mvh |
|
|
Exakt vilka däck är det? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Se till att balansera däcken hos en verkstad med en Hunter Road Force balanseringsmaskin | |
| vibrationer i olika hastigheter brukar vara tydliga indikationer på dålig balans i hjulen | |
|
...ELLER orundhet och/eller förhårdnader i stommen...vanligt hos "billiga" däck... Därav min fråga om vilka däck det är som sitter på bilen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tilläggas bör: Vibrationer som beror på orundhet/förhårdnader i däcken går aldrig att balansera bort - man kan viktbalansera dem till 0,0 grams obalans men fortfarande ha kvar vibrationerna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Okej. det är Michelin däck, men vet inte exakt vilkam, och det är ms däck! men dock så jag nu att fram däcken var felvända, samt torr spruckna, så kanske kan vara det ochså ? men ska se om jag får fatt i balanserare i dag och se om det blir bättre :) | |
|
Michelin brukar vara runda och vibrationsfria. MEN torrspruckna vinterdäck...byt till fräscha däck. Jag skulle inte slösa några pengar på att balansera de uttjänta däcken. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.