|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en Z1 -89 och hastighetsmätaren har slutat att fungera, jag har lokaliserat det till att ett motstånd är helt svart och skulle vilja veta vad det är för Ohm på det motståndet. Någon som har en Z1 och kan kolla eller vet vart jag kan hitta det. Har en bild om någon vill se. Mvh John | |
|
Jag skulle tro att du nog kan hitta både komponenten på Ebay (skulle tro det är samma till Z1 och E36) eller så kan du säkert hitta motståndet i någon välsorterad elektronikaffär som ligger i källaren som drivs av någon äldre hellre med en cig i örsnibben. Missförstå mig rätt; en sådan där elekronikaffär som drivs av man som har hela varulagret i huvudet, "Jaha, ett sådant där 056K-Flex ABG90-95-motstånd, ja sådana har jag två stycken, vänta lite". |
|
|
Går det att se nåt av färgmärkningen? I så fall är det lätt att få fram resistansen. Länk Länk Har du mätt på motståndet? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Nej motståndet är helsvart så det går inte läsa av några färgringar tyvärr :( Ja jag får väl se om jag hittar en sådan källar affär ;) dock så borde det vara samma som E30 då den bygger på den modellen ;) Jag får väl annars åka ut till skroten och kolla om jag hittar ett gamalt innstrumentkluster :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.