|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en F11 utan PDC som jag nu håller på att eftermontera. Har dragit alla kablar, borrat m.m. Nu till min fråga. Någon som vet eller kan hjälpa mig att ta reda på hur jag kopplar in PDC knappen fram? så som jag läste skall det vara pin 2 på PDC-knappen till pin 6 på ICM men pin 6 på ICM är redan tagen. Tacksam för all hjälp | |
|
Jag stjäl en rolig kommentar jag läste om PDC: Om bilen saknar Park Distance Control fram kan man ersätta det med en mycket enkel och helt gratis egen funktion för PDC. När man kör framåt för att parkera så sträcker man sig upp en aning ur stolen och tittar framåt, krypkör försiktigt framåt till dess man ser att man nått ett lämpligt avstånd. Om man vill kan man själv avge valfritt lämpligt ljud som ändras i relation till hur nära man kör, och vid lagom avstånd stannar man bilen (och avger själv ett pipande ljud, om man så önskar). Den som helt saknar tidigare erfarenhet av att parkera en bil kan behöva gå ut och titta på (Control) avståndet de första 5 - 10 gångerna man parkerar, och sedan har det manuella systemet själv lärt sig att bedöma avståndet (Distance). Alltså ett gratis manuellt PDC som går ut på att personen som kör bilen har åtminstone grundläggande synförmåga och klarar av att manövrera bromspedalen, dvs grundläggande krav för alla som kör bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.