AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.299

Flimrande halvljus och chassireglersystem ur funktion e91 -07

Va
8
Vattenbyxa
320d Touring -07
520d f11 -13
Hej!

Jag har ett problem som kommer och går ( typ 1 gång i veckan ).

Ibland när jag startar bilen och börjar köra så kommer varning upp för att mitt chassireglersystem, ABS och lufttrycksgivare är ur funktion, detta samtidigt som mitt halvljus flimrar.

Halvljuset flimrar konstant, men låter jag bilen stå på tomgång får jag aldrig upp varningarna. Om jag däremot varvar till 1500~ så kommer varningssymbolerna och dom slockar direkt när bilen går ner till tomgång igen. Har upptäckt att halvljuset flimrar i någon minut, sedan slutar flimret och då sluter även varningarna när jag kör med bilen...?!

har en film ( ska försöka lägga upp den när jag kommer hem ).

Någon som varit med om liknande?
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Dålig batterispänning, kan leda till märkliga felmeddelanden har jag läst i flera trådar. Har du OK vilospänning? Gammalt batteri?

/Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096
Va
8
Vattenbyxa
320d Touring -07
520d f11 -13
Ahaa det kan vara så enkelt att batteriet spökar? Har inte kollat vilospänning och Batteriet är ganska precis 2 år gammalt.
Visa användare
2.330
Sverige
130i E81 -08/09
M-sport
(325xi E90 -06 såld)
(323ti E36 -99 såld)
Dåliga anslutningar, jordpunkter?

---
Det är bara döda fiskar som följer med strömmen.
Va
8
Vattenbyxa
320d Touring -07
520d f11 -13
Kan det vara taskiga jordpunkter om problemen kan försvinna när bilen varit igång i 1~ minut?

Det kom igår när jag var på väg hem från jobbet, då försvann problemet aldrig utan såfort jag varvade över 1500 fick jag varningar, AC fläktarna startar om. Så jag stannade och stängde av bilen och startade den igen och då är problemet borta??
Va
8
Vattenbyxa
320d Touring -07
520d f11 -13
Återkoppling här så var det ena batteriholken som inte blev ordentligt monterad vid batteribyte, tog ändå 2år för den att börja skakaloss
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.