|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har inne bilen och motortempgivare och abs/asc styrenhet måste bytas. Har läst andra trådar om folk som fått dom reparerade men i mitt fall blir det en beg om jag får tag i en. Där jag har inne bilen menar att denna enhet finns i ett par olika versioner vilket stämmer med det jag läst på forumet. Däremot menar dom att det so. Står på knappen dvs ABS eller ASC räcker för att kunna plocka en på skroten. Stämmer detta eller behöver man nr som står på styrenheten med? Min felsökning Diverse lampor (handbroms,antispin, abs) Länk Felkod P 1622 har läst på forumet att det är motortempgivare. Farthållare fungerar ej. Mvh Claesrocky | |
|
OM Bosch numret är lika på ABS enheten behöver den inte kodas in, vilket iof sig är enkelt så det fungerar med annat nummer också men med inkodning. Ta en så sent tilllverkad som möjligt då de är bättre. /wmt |
|
|
Hej, Nu är bilen fixad och nybesiktigad. Kan informera för er som inte vet det så är det nya besiktings perioder. Bilen skall besiktigas inom 14 månader från det att den blivit godkänd. Tillbala till topic Modulen blev avmonterad och skickad till innosund som fler här på forumet hade gjort. Posten tog 5 arbetsdagar och innosunds utlovade 5-6 arbetsdagar stämde inte utan det tog snarare 11 arbetsdagar. Innosund är väldigt svåra och nå med ringa är lika med telefonsvarare. Mail kan ta flera dagar att få svar på om man får svar. Tips till andra börja med ABS givare och motortempgivare innan ni går på ABS Lycka till Claes Rocky |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.