AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
626

530d M-sport låg bak hög fram - fel?

Sl
122
Sleeper08
540ix -19 G31
Nyköpt 530dx msport.
Bilen är 2-3 cm lägre bak än fram parkerad. Gäller både höger och vänster sida och både när bilen är avstängd och på. Är detta ett fel? Eller behöver luftbälgarna bak tid på sig att trycka upp bakvagnen?

Bild:
Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Tycker det ser normalt ut, min är nog likadan. Rent estetiskt skulle de göra sig bättre med en liten sänkning, särskilt fram.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag tycker nog att bilden tydligt visar att bilen lutar en aning framåt, alltså är lägre fram än bak.
Det ser normalt ut och det ser lika ut som på min.

Dock håller jag med om att det framtill är lite mera luft mellan skärmkant och däck. Men det har nog mera med design att göra och är nog tänkt så (?).

Även jag skulle önska mig en sänkning fram på 15-20 mm för utseendets skull.
Men jag vill inte ha mera sänkning än så, dels för att bilens väghållning skall fungera som teknikerna har avsett och dels av praktiska skäl.
Med tiden har jag kommit acceptera höjden, om inte annat mht att det faktiskt är en 4wd.

Men kanske man ska undersöka lite mera om lämpliga framfjädrar.
De eftermarknads jag kunde finna vid tidigare sökning sänkte minst 30 mm = ointressant för mig.
Men finns det möjligen lämpliga originalfjädrar som sänker bara 10-20 mm? M550d xDrive? M5?
Eller fjädrar till rwd 530/535d M-sport???
Jag önskar i vart fall inte ha hårdare fjädring, och absolut inte 30-40 mm sänkning!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.