|
|
|
|---|---|
|
Bmw e90 320i motor som skälver vid jämn gas i låg hastighet när den är kall? Det skälvande ljudet rusar upp i frekvens och går ner om vart annat, trots jämn jas tills att du gasar på lite hårdare en gång sen är skälvande ljudet borta tills nästa kallastart. Inga felkoder, finns inget som låter konstigt på tomgång, men under färd på låg växel kommer detta skälvande / ristande ljud från motorn. Någon som har en idé om vad det kan vara ? | |
| Sitter det n43 i den med direktinsprut och högtryckspump? | |
|
Precis det stämmer ! Inga övriga missljud lr dyl |
|
|
@nusnas någon idé ? |
|
| Nja min N53 har väl lite samma symtom, dock inge felkoder. Tror det är högtryckspumpen så sjunger på sista versen men kör på tills jag får felkoder. | |
|
Den brukar ticka ibland, men har bytt till en splitter ny, inkl tändspolar , spridare , givare, mm, så jag tror inte det är den. Skumt är det, kommer endast vid kallstart vid jämn gas på 1:ans växel vid ca 5-30 km/h , över det försvinner det, alt att man gasar en smula, så är det puts väck tills nästa kallstart. Relativt subtilt skälvande, en medpassagerare skulle aldrig märka av det tex. Hade varit intressant att finna vad som kan få motorn att skälva bara. BMW Haganorra, Bil & Motorteknik inte heller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.