AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
10.587

Köpråd Bmw 520d -15

Sida 2 av 2
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Istället för att sitta och gissa kan ni läsa Länsförsäkringars Maskinskaderapport. Inte smickrande för BMW men inte sämre än något annat heller: Länk

Anekdotiska bevis betyder ingenting.
Ja Lexus är världens bästa bil, nej allt från Toyota koncernen är det bästa man kan köpa. De går aldrig sönder, det är därför det inte finns nån reservdelsförsäljning hos Toyota eller Lexus. Alla andra bilmärken körs av idioter som inte fattat att de är just idioter, Återigen, en 10000 kronors BMW med drygt 50000 mil på mätaren o ALDRIG blivit stående längs vägen det måste ju vara som att få 7 rätt på Lotto 52 veckor på raken! En Lexus eller Toyota som går sönder (inklusive punktering) är som att träffas av en meteorit, i en grotta!

Panda, du har verkligen tappat greppet på riktigt. BMW är som jag skriver "inte sämre än någon annan". Däremot förväntar sig ägarna mer av en BMW, för det är just en BMW. Knarrande instrumentpanel på en premium tysk är nåt som inte gillas. En panel som knarrar i en Toyota/Lexus, vem fan bryr sig, det är en "billig japan".

Pendeln kommer att vända, o slå tillbaka mot dig med full kraft, var så säker. Enda gången nån av mina BMW möjligtvis blir stående vid sidan av vägen är om farbror blå stoppar mig o vill kontrollera bilen, ja det har hänt att de stoppat mig med motiveringen "Din bil var så dammig så den kunde ju ha varit stulen".

Jag varnar härmed andra användare för att lyssna på en uppenbart onyanserade inlägg från Pandan. Ingen här inne (?) har påstått att BMW är världens bästa bil, allra minst jag. Men om man anser att svaret på alla bekymmer är Lexus, Toýota eller Prius, ja då lär man ute på djupt vatten. Länk är en sajt med flera 1000 sidor inlägg om alla möjliga och omöjliga problem en Lexus kan få, eller nej det är besvikna BMW ägare som skrivit inläggen o låtsas bara att de kör Lexus, i själva verket kör de BMW, det kan vem som helst räkna ut.
pa
271
panda666
535ia 97 sedan
LOL igen herr Dawwe: istället för att du ska länka till nån faktistk problem hos asiaten så länkar du bara till själva sidan/forumet där dom flesta frågar bara vilken styling eller fälgar dom ska välja till sin asiat. Du är i en riktig hemsk förnekelse att du tror verkligen att alla bilar är lika och att alla rasar som bmw, kan verkligen säga att du har riktigt fel, ja alla bilar går sönder men asiaterna pajar inte i motor och låda stup i kvarten som tyskarna, det kan jag skriva under. Varför körs det aldrig nån bmw inom taxi branchen om dom är så bra som du säger? nej det körs asiatiskt där med och toyota där tex. Sluta dröm och fantisera och se verkligen vad som händer, här finns det ett flertal fall av rasade bmw det är bara att läsa igenom trådarna, det är skrattretande. Man köper en helt ny 5 serie för nästan halv miljon och efter 3-4000mil finns det risk för nått ras av valfri komponent så som låda och motor. Hur många Egr har pajat hos bmw säg gärna? Hur många n47? hur många turboras? hur mycket felkod med drivlina till följd av lådras och motorras? hittar ja på eller? Varna hur mycket du vill men det faktum att bevisen finns här på detta forum går det bara emot vad du säger. Ja vill du ha ett bekymmerfritt ägande är det bara asiatisk som gäller i stort sett. Resten måste man ha maskinskadegarantier annars går det åt skogen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.