|
|
|
|---|---|
|
Börjar med att förklara varför jag gjort det. Allting började med att jag fick en felkod på LMM. Skiftade med en kompis som har en likadan bil men felkoden kom tillbaka. Han fick ingen felkod. Kunde då konstatera att det inte var LMM och att det troligtvis var någon slang. Slangen från vevhusventilationen som går till röret från luftburken var problemet. Gummit som ansluter till värmaren hade spruckit. Tog av slangen och isolerade den med eltejp. Felkoden kom inte tillbaka mer. Beställde en ny slang från BMW men dumt nog kollade jag på fel slang på realoem. Valde den som inte är till cold climate version, dvs den utan värmare. Nu när det är sommar borde det inte vara några problem med att köra utan värmaren (antar jag). Ska beställa rätt slang men det jag undrar är varför det sitter en värmare där? Hur stor är risken att det fryser i slangen egentligen, och vad är det som fryser i så fall? Det är väl varm "luft" som återcrikulerar? Finns den där bara för säkerhets skull om oljefilmen blir så geggig till slut att det fryser där inne? Är det egentligen inte bättre att köra utan värmaren nu när det är varmt? Kall luft ger ju lite mer effekt, även om det kanske inte märkbart i det här fallet. Värmen från värmaren är kanske inte högre än vad luften är som återcrikulerar när den kommit upp i temp? Pratar om 7, 8 och 9. 7 är fel slang. Länk Många frågår men är nyfiken av mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.