|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Samma verkar gälla interiörlisterna i carbon och stora bromsarna. Standard på vissa marknader men inte i Sverige. | |
|
Menar ni att BMW Sverige satte standard M2 OG-stolar i Competition? Sorry men det har jag svårt att tro. |
|
| Så är det, M Sportstolarna är tillval, kommer inte ihåg vad dom kostar men skulle tro att nästan ingen väljer att inte välja till dom. | |
|
Du har nog helt rätt, kostar runt 15.000:- Där ser man :) |
|
| M Sportstolarna är snygga. Men man sitter helt kass i dem. (1.78cm/75kg). | |
|
Tror inte att det är många som sitter bättre i M-sportstolarna än standardstolarna faktiskt. Snyggare? Tja kanske men det ser man ändå inte när man sitter i dem! |
|
| Man saknar lårstödet. Men annars tycker jag man sitter väldigt bra i stolen. Den håller i en när man kör bana. | |
| Jag sitter betydligt bättre i standardstolarna. | |
|
Ni som har M2 Competition, är det någon som fixat mjukvaran från M3/4 modellen? Jag har ingen ambition att plocka massor av effekt, därav tanken att hålla sig till BMW. Läste på fb i någon M2 grupp att M3/4 börjar leverera ordentligt med effekt redan under 2000rpm, medansvar M2 kommer ca 1000 varv senare. Mvh Micke |
|
| Jag har fått uppfattningen att en m3/m4 competition's mappning ger sin extra effekt från ungefär 5000rpm och uppåt. Annars finns original M4 CS map att köra genom bootmod3. | |
| Jag tror han menar mjukvaran från "första" M3 F80 när den kom 2014. Den fick ju lite kritik för att vara lite svårkörd pga vridet som kom tidigt och med full kraft. Det ledde till ofrivilligt drifting. Men om man VILL ha det beteendet i en M2 competition så borde det bara vara att ladda in den programvaran. | |
|
Så kan det vara, jag har dålig koll. Så mjukvaran skiljer mellan årsmodellerna? Det nämdes drifting och härligt vrid på låga varvtal, men sånt sliter hårdare på motorn. Så kanske därför BMW gjorde om mjukvaran. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.