|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Hur är det med lag, turbofördröjning, samt svar på gas? Vilka skillnader har du där mellan gamla M2 och M2 Comp? Bottendrag? Vilken drar bäst från låga varv? | |
|
@ Omegamannen, jag skulle och hade planer på att beställa från första början förra året en M2, då i samband att jag provkörde den, men läste knappt någon vecka efter det att BMW planerade en ny M2, Då avstod jag och tänkte att jag väntar och ser hur det blir, men de blev andra planer och det blev ingen beställning alls. Men redan i vintras och hela våren började jag att hålla utkik efter en M2C, och hittade då just denna jag har nu, har den färgen jag just vill ha och även det mesta i utrustning som jag önskade, så jag slog till. @ sirtobbe, jag har nu endast haft min i någon dag, men vad jag minns av den M2 jag provkörde förra året så kändes det hela tiden som om den saknade något av just det där lilla extra. Hur nu allt just kommer och beter sig är helt klart lite skillnad då den är mer rapp i alla steg kontra en M2. |
|
| Ok va det en demo bil? DCT eller manuell? | |
| Det var en herre född 1940 som knappt hade den i 2,5 månader som det blev ändrade planer för, så bad han Bilia Group i Borås att sälja den åt honom. Den har DCT låda och även färgen Long Beach Blue. | |
| Ok får man fråga hur mycket du gav för den? | |
| Strax under 600, med endast 276 mil, så jag är ganska nöjd med prisbilden. | |
|
Hej, Funderar lite på en M2C då jag saknar bakhjulsdriften. Vad anser övriga är en rimlig rabattnivå i dagens läge? Någon som begärt offert nyligen? |
|
| Beror på vad du gör för tillval. Men en 80 - 90 tusen ska inte va några problem. Själv fick jag ca 90 i rabatt. | |
|
Provkörde M2 competition förra veckan. Var ju egentligen ute efter en M2 innan jag köpte min M240. Men småsaker störde som om jag skulle vara nöjd med en spartanskt utrustad manuell M2 när jag har vant mig med skapligt utrustade bilar sen tidigare. Samt att jag ju visste att competition var på ingång och skulle det kännas ok att det kommer en ännu bättre version bara några månader efter att jag hade fått min M2. Så det var med stor förväntan jag efter en del roddande fick möjlighet till en ordentlig provkörning av M2C. Det första som slog mig var att bilen kändes väldigt lättkörd. Som en nerbantad bil med större effekt. Vilket den iof har. Kul att jämföra lite med min bil i vardagstrafik, då kändes M2:an lite mer lättkörd i stadstrafik. Ska försöka få tag på gamla M2 för provkörning, för nu blev jag ju sugen på en lätt beggad M2. Om den nu inte ter sig lite trist jämfört med M2C. Trist att Greta och MP omöjliggör att köpa en ny. Jag antar att den inte hann komma ut på marknaden innan malus skatten infördes. 12500 i skatt är lite för saftigt för min smak. |
|
|
Det du inte tänker på är ju att de 12500 per år 1 gäller bara de 3 första åren, sedan BETYDLIGT lägre. 2 de 3 åren rullar på oavsett om bilen är påställd eller inte, vilket gör att om du ställer av låt säga 5 månader om året slipper du en stor del av de sammanlagt 37500 som det handlar om. Jag menar att de e lugnt. Jämfört med värdeminskningen är det en struntsumma. |
|
|
sirtobbe: Tanken är om jag hittar en beggad Competition att jag ska slippa iaf 1 av dom 3 första åren. Börjar titta lite på vanliga efter vintern men det kanske är bättre att satsa på en competition istället, utbudet är ju något begränsat iof.. |
|
|
Jag har provat M2 CS och upplevde den inte som mer lättkörd än min egen. Starkare såklart. Kan det vara fyrhjulsdriften som gör att din känns lite otymplig, speciellt i stadstrafik? En M2 CS väger in på 1650 kg med automatlåda och en M240iX väger 1615kg medan min M235i väger in på 1530kg. Så den är inte lättare än din nuvarande bil. |
|
| Går själv i samma tankar. Köpa en M2 comp till nästa år. Nån som e sugen på en M3 comp 2010 manuell i ett fantastiskt skick?? | |
|
Grelle: Så kan det mycket väl vara. Detta är min första xDrive BMW. Helt klart så väger ju xDrive en hel del. Nya motorn är ju snålare på soppan än min gamla M135 men den lilla vinsten äts ju upp av att xDrive drar upp förbrukningen. Det bästa hade ju varit att få jämföra med en M2 direkt efteråt. Hade planer på att skippa xDrive på min M240 men velade så länge så bilen han låsas. |
|
|
Hej. Kan någon förklara tillval 712 M sportstolar fram? Troddw dom var standard i Competition. Mvh Micke |
|
| De stolarna är ett tillval på 15k om jag minns rätt. Satt en del på konfiguratorn när m2an fortfarande gick å beställa. Jag letar just nu begagnad m2 comp och de stolarna är ett absolut krav. Likaså manuell låda samt glastakluckan. | |
|
Vad skiljer de stolarna mot ”standardstolarna” i M2C? Vilka satt i utan extra kostnad? 712 är standard i flera marknader. |
|
| Jag undrar därför min bil har det tillvalet och manuell låda. | |
| Standard stolarna är samma som i vanliga M2. | |
| M Sportstolarna är standard på flera marknader men inte här. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.