|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
På min M2 räcker PFC08 och originalgrejerna men det går ganska varmt. Jag kör nu med enkla kylscoop på bärarmarna som faktiskt hjälper ganska hyffsat. Inga katastroftemperaturer med katastrofsnabbt slitage över huvud taget. Men oken blir bruna... Jag ska försöka optimera mina kylscoop lite bättre (skjuta luften mot bromsgrejerna lite mer optimalt) men det lirar redan nu även i 30+ gradersväder med hård körning så det funkar redan som det är. M2C med lite mer effekt och lite mer vikt kommer ju värma grejerna mera. Men en lösning med kylslangar och stos mot bromsköldarna kommer garanterat räcka ihop med tex PFC08. Men en bakfram parameter är att M2C med stora bromsarna väl kanske kan bli mer eftertraktad begagnad bara för att liksom... |
|
|
MagnusT intressant. Har du bromssköldar med integrerade hål för slang? Så man kan få kall luft in i skivan och sprida det utåt? Det är väl det mest optimala. Du har väl kanske rätt angående andrahandsvärdet. Men jag köper inte en ny bil för att tänka på försäljningen när det är dags. Utan jag vill ha max nöje ut ur bilen medans jag använder den. Jag tror de är rätt väg att gå genom att försöka få ner vikten på M2C då den är rätt framtung redan som den är. Att fläska på den ännu mer med större bromsar känns iaf för mig som fel väg att tackla det. |
|
| Jag tycker det är vettigt att de erbjuder ett kraftigare bromsalternativ som inte är kolfiber och 80000 kr dyrare. Men valet är ju fritt både vad gäller utrustning. M2 är ju framför allt prisvärd. Ingen idé att transformera den till en dyr bil...en hyfsad kompromiss 😂😂 | |
|
På min CSL krävdes det slangar från fronten och sköldar med stos för att jag skulle få ner tempen och därmed slitaget till vettiga nivåer. Funkade super. Men på M2an jag har så har det räckt med att bara styra upp luft mot ok och skiva lite rent allmänt genom att blåsa åt det hållet. Ingen stos alltså. Men på en M2C skulle jag nog tro att slang med stos behövs till standardbromsarna, i alla fall med rdäck på de mer bromselaka banorna och längre fullfartspass. |
|
|
MagnusT ah ok. Har du sett om det finns någon som kör nån fin lösning med stos svetsad fast på bromsskölden? Borde iofs gå bränna ihop själv... Vars har du förresten dragit luftslangen? bjornthe jodå jag säger inget om det. Men det jag stör mig på är att de blir en uppgradering som ej är prestanda höjande. Bromsförmågan förbättras ja, men till nackdel för något annat. Samma gäller egentligen dom nya fälgarna som erbjuds till M2C. Dom är 10% tyngre än 437 hjulen. Jag tycker det är lite fel väg att gå.... Men det är min mening de. |
|
| Håller med. Fel väg att gå. Men jag vill ändå inte ha en Alpine☺️ | |
|
Det var mer ett klagande av mig till Bmw. Ej menat åt dig bjornthe :) Dock har ju alla olika smak. Och hade jag fått välja så hade det varit mer fokus på att hålla bilen så lätt som möjligt och välbalanserad. Hade jag fått bygga en M2 så hade detta byts ut: Lätta bromsar. (AP Racing CP9660 Radi-CAL kit Fram/bak) Lätta hjul (Bmw M513 18" = Grymt fina hjul som är riktigt lätta!) Carbon tak Recaro Pole Position stolar, Halvbur Inget baksäte samt snygg ersättning av baksäte med någon kolfiber platta. Liten lämplig läpp på bakluckan som ger moderat med downforce utan att se för taskig ut. Jag hade nog kallat den Bmw M2 CSL ;) |
|
| Låter som vettiga förslag du har . Dock vill jag ha baksätet kvar ☺️ | |
| Bromsarna är en nobrainer för pengarna de kostar. Plocka av och sälj dyrare om vikten/tumstorlek på fälgarna spelar så stor roll :). Vikten på fälgarna är en sak som även drabbade m3/m4 zcp med deras "competitionfälg". Förstår inte vikthysterin, majoriteten av oss chaufförer kommer aldrig märka av det ens. Skulle bmw byggt en bil som varit mycket lättare hade vi aldrig fått den för typ 25k till som min skiljde std-utr mot liknande utr m2 LCI. Viktsparandet spar dem i så fall till en gts/csl som ändån inte är möjlig att äga för egen del i alla fall :D | |
|
Ska man tolka de han säger från 1:16 och framåt. Så ändrar dom hela dsc/mdm mode när man uppgraderar till dom värre bromsarna. Ja då kanske de ändå är en nobrainer? :) |
|
| Förstår din tanke, tror dock ej att MDM läget ändrar sig med bromsarna. Har ej läst något om detta. Jänkarna är rädda för att deras MDM läge skall vara mycket mer restriktivt pga deras lagar har jag läst. Inte tillåta lika mycket "släpp" så att säga. | |
| Någon som vet när 2020 börjar produceras. Läser en del på amerikanska forum och då är det mycket med MY20. Blir bilen tillverkad i juni/juli borde det va en 19 enligt mig. Förklara gärna ni som vet. Ja jag har beställt en! | |
| Ni som beställer nya M2 comp, vad drar ni in om året? FÅR man ens fråga det i jante-sverige? | |
| Nö det får man inte fråga! 😉 Men nu när du frågar runt 600 plus utdelning. Själv då? | |
| Dryga 400. Ingen utdelning😥 | |
|
Hämtade ut min M2 Competition idag, obeskrivlig känsla, måste upplevas. Provkörde förra året vid samma tidpunkt en M2 Lci, trodde helt ärligt att det inte skulle vara någon större skillnad, men så fel man hade, de helt två olika bilar. M2 Competition är på en helt annan nivå kontra vanliga M2. |
|
| Nu vill vi se bilder på den. Vad har du för utrustning? | |
| Försök gärna att beskriva skillnaderna mellan vanliga M2 och M2C. | |
| Kan inte förklara i helhet, måste ju upplevas såklart, men det jag tycker stora skillnaden mellan bilarna är att M2C har snäppet bättre väghållning/styrning och känns mer aggressiv och har bättre accelerationen, får lite gamla vibbar från min M3 CP när jag hade den, gick från vanlig M3 till just M3 CP, allting kändes lite mer att det var gjort med precision likaså nu med en vanlig M2 kontra en M2C. | |
| Ok! Har hört andra som säger ungefär samma sak. När beställde du din? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.