|
|
|
|---|---|
|
Har vibrationer i bilen när man börjar åka, ca 5-10 minuter. Dessa avtar sedan, för att efter ca 20 minuters körning vara helt borta. Därför undrar jag om ni tror det kan bildas "ståplattor" bara över natten? Trodde dessa var utdöda på moderna däck. Däcken är Kumho exacta i 19" Bilen en F11 från -15 | |
|
Jag hade det problemet på min E39 med Kumho ECSTA SPT KU31 17" när det var varmt. Ca 10 år sedan. |
|
|
Generellt brukar billigare däck har mer problem med detta än "premiumdäck", men även de senare kan ha det problemet. Har Bridgestonedäck i "ballongdimension" (Dueller H/T 840, 235/65-17) på Santa fé:n och de vibrerar den första milen eller så när bilen stått över natten och däcken varit varmkörda innan man parkerade den. Har inte haft det problemet med andra premiummärken (Michelin, Dunlop, Continental, Good Year, Pirelli) iofs... Ibland kan det minska problemet om man höjer lufttrycket lite i däcken - vilket lufttryck kör du med? Har däcken rätt LI-klassning för bilens vikt? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.