AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.475

Vad kostar lackering av delar

Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
Tjena!

Jag funderar på att köpa ett M-paket ifrån Autodoc till min F30, vet någon vad det ungefär kostar att lackera dessa delar? Det är 4 delar som ska lackas då, Framstöt, bakstöt och 2 sidokjolar.
Lackade om min framstötis för 3000. Då var det en del slipning av gamla stenskott. Tippar på 6-10 tusen beroende på var du vänder dig. Var noga med att de har mjukgörare i färgen för att plasten flexar mer än plåt! En del slarvar med det och då går det flisor ur lacken mkt lättare!
Autodoc delarna är INTE identiska med original, av den enkla anledningen att det är förbjudet. Men skillnaderna är små, och det krävs ett mycket tränat öga för att se de. Det kan tex vara lite annan rundning nånstans, eller att nån ev stötlist har lite annan form. Passformen brukar vara OK, de kan dock kräva lite mer förarbete av lackeraren. Provmontera INNAN lack. Räkna med 10-20 k.
Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
10-20k!? Fyfan! Vad tror du att det skulle kosta ifall jag gjorde det hos BMW då dem säljer M-performance paket för 20k?
Jag tror du kommer billigare undan om du demonterar och monterar själv.
10-20k om de skall demontera de gamla prylarna, montera de nya osv. Skall delarna endast lackas, dvs du ordnar med montering osv så hittar du nog nån som kan göra det för 6-7' om du letar? Men som sagt ebay prylarna är INTE 100% identiska med original, men skillnaderna är mycket små, detta så BMW inte skall kunna hävda att prylarna är en "piratkopia", för då säger de bara "Men titta här, här är det liten annan form". Jag köpte själv en icke original M front till en E36 för länge sen, skillnaden låg i hur nummerplåtslisten är utformad bakom skylten, den utformningen är inte identisk med original, allt annat såg ut som original, sen om det är på mm som original vet jag ej, men man kunde inte se nån skillnad iaf.
Precis! Jag pratade bara om lackering av delarna som jag trodde efterfrågades. Montering är inte så svårt. Det enda är att det behövs en popnittång för plastnitar. En sådan lånade jag!
Zo
15
Zokufam
BMW F30 318D
Okej, tack för alla svar! Pratade nyss med Bavaria också dem ville ha 42k för hela kalaset känns lite väl saftigt,, för dem pengarna kan jag byta min bil och lägga 40k i mellan för en bil som redan är utrustad med M-paket och har lägre mil idag
Ja då var ju 20k ganska exakt vad Bavaria ville ha för lackering + montering. Dyrt, det går att få det gjort för 10k med. Skicka PM så kan jag tipsa om en duktig lackerare (större firma med 7-8 anställda), och dessutom humana priser.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.