AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
545

Fönsterautomatik, Cabrio

Visa användare
20
Blackbetty
m535 - 86
325i Cabrio - 94
MB 200 kompressor - 05
Hej,

Jag har problem med passagerardörrens fönster som inte vill gå ned när jag öppnar dörren. modellen har microswitchen inne i låset, inte i bygeln som sitter i chassit, vilket kom på hösten 1994.
Det lite märkliga är att funktionen "finns". Om jag med lite kraft trycker på "låssnurran" (den som griper tag om bygeln i chassit) när den är i max öppnat läge kan jag få rutan att gå ned en liten bit. Stänger jag igen "låssnurran" så åker rutan så fint upp...

På förardörren (som fungerar perfekt) åker rutan ned så fort "låssnurran" släpper från låst läge och på samma plats där den även stängs, dvs där verkar det vara "on-off" på en och samma plats.

Hur är funktionen i låset? Jag har letat runt halva Internet och inte lyckats hitta något som beskriver funktionen... Av realOEM sprängskiss kan jag inte heller utläsa funktionen, eftersom låsmekanismen isig inte visas.

Någon som vet, och kanske kan förklara varför rutan faktiskt går ned när jag trycker på snurran, när switchen borde släppa så fort låset öppnar sig.

Inte för att världen går under, men jag blir lite nyfiken på funktionen!

-----------------------------
Johnny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.