AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.255

Värdering av 330ci -02 inför försäljning

ma
5
maddeerland
330ci -02
Hej!
Jag har bestämt mig för att sälja min 330ci från 2002 som jag ärvde. Det är min första och enda bil, och jag kan egentligen ingenting om bilar tyvärr. Jag skulle behöva hjälp med att värdera den så att det inte blir alldeles för skevt när jag lägger upp den för försäljning. Jag har kollat Blocket efter liknande bilar, men ingen är i samma klass som min.

Den är importerad, har gått över 20000 mil, är manuellt växlad och har ingen hardtop (om det spelar roll). Första ägaren har även installerat ett slutsteg ovanför extradäcket, vilket jag antar inte är särskilt positivt.

Jag står som 4e ägaren (för mig okänd> pappa> mamma> jag), antar att det också drar ner.

En hint, eller tips om var jag kan ta reda på mer info, skulle verkligen uppskattas!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
bilpriser.se brukar ge en bra hint om värdet.

Är det en coupé eller cab?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
bilpriser.se brukar ge en bra hint om värdet.

Är det en coupé eller cab?

Mvh
Johan B

ma
5
maddeerland
330ci -02
Toppen, tack! Hur jag har missat den sidan kan man ju fråga sig. Dock stod det att beräkningen var osäker pga att den är importerad för länge sedan. Sidan räknade ut värdet 39 300 - 46 500 kr, då har jag iaf ett riktmärke.

Det är en cab!

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Du kan ju prova lite högre pris och se intresset och ta höjd för lite prutmån...

Mvh
Johan B

ma
5
maddeerland
330ci -02
Det låter vettigt, det ska jag ha i åtanke :)
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
De gånger jag kikat på bilpriser.se när det gäller cabbar har de haft rätt fel om värdet på bilarna. Tror inte de har tillräckligt med statistik på cabbarna.

Lägg inte ut den för lågt (speciellt inte nu när det är säsong för cabbar), kolla blocket.se efter liknande bilar.

Länk

/H
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Min 325:a värderade de till 10-20000. De saknar helt klart statistik.
ma
5
maddeerland
330ci -02
Jag tänkte ta hjälp från KVD bil för att sälja bilen. I och med att jag inte kommer kunna svara på några frågor vid försäljningen pga bristande fordonskunskap kändes det vettigt. De ser framför sig att bilen kommer att säljas för 39-45k, möjligtvis högre.

Beroende på vad bilen till slut säljs för på deras auktion så kommer det kosta från 6500kr. Men då tvättar de bilen, jag får tillbaka min fordonsskatt och så slipper jag göra säljet till ett helvete för alla parter i och med min icke extisterande bilkunskap.

Om någon har erfarenhet av KVD eller liknande upplägg så hör jag gärna kommentarer kring det (eller det kanske blir trådkapning..).
Nej, skit i KVD. Säljs den för 45 så får du 39 i handen av KVD. För 45 så lär den "springa" iväg rätt snabbt på blocket, för att sedan dyka upp för runt 65.

Annars kan du lägga ut den för 52-53 hör på Autopower (gratis annonsering) så är du av med "problemet" rätt fort. Men passa dig för Bogdan, Ibrahim & Co, de kommer höra av sig o skammbuda. Släpp ALDRIG iväg en spekulant på egen hand vid provkörning, ALDRIG. Börjar de vrålpruta redan i telefon så lägg på. Tids nog så dyker den rätta köparen upp, med den sommaren som varit hittills så är en cab helt rätt val!
ma
5
maddeerland
330ci -02
Förstår vad du menar. Hade jag vetat vad jag pratade om angående bilen så hade jag självklart kört på egen hand, och hanterat jobbiga spekulanter som inte vill köpa men ta upp ens tid osv.

Det jag tycker är svårt och jobbigt är att hantera de spekulanter som faktiskt Vill ha bilen och vill veta och diskutera om bilen och sen justera värdet därefter (vilket jag självklart har förståelse för). Jag har inget vettigt att säga emot, och det skulle också upplevas som väldigt oseriöst tänker jag.

Men ja, 6000 är inte så lite, det är en hel resa på semestern :)
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
maddeerland: läs powerpost :)
O där inleder Janskers budgivningen :D.
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
mjasså :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.