AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.394

Garantitid på cabmotor byte?

Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Hejsan, hösten 2010 bytte jag cabmotorn(Sufflettdrivningen), idag slutade fanskapet igen :/ den kan låsa och låsa upp cabben med den flyttar inte på den. tur att man har eget garage då den är fast i nercabbat läge. Finns det möjlighet på garanti/ ta det på försäkringen? eller är det bara att punga ut med 10.000kr+ igen? :((
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla försäkringsvillkoren, men jag misstänker att bilen är för gammal för det.
Kanske kan gå på vagnskadeförsäkringen.

Dock bör du försöka få BMW att ta det på good will - med lite tur kanske de tar delar eller hela reparationen...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Z4
482
Z4-pirayaN
VW Passat -2013
Drog ett mail till BMW Sverige och Hackefors som gjorde det förra gången , hoppas på svar i nästa vecka.
Ha
271
Hasse Z3
Z4 2005 3,0I
Har du gjort rent avrinningen från burken som cabmotorn sitter i ?
Om inte så står förmodligen motorn i vatten, eller har den gjort det.

Hasse Z4
Z4
482
Z4-pirayaN
VW Passat -2013
blåses med tryckluft, men den står i garaget när det regnar ;)
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Hej,

Fick hem min Z4 från BMW verkstan för två veckor sedan ungefär.

Felsökning, Cabmotorbyte samt byte av hydraulslang som tydligen var vikt gick på runt 18500 kronor. Sved ordentligt men nu funkar cabben äntligen....definitivt rappare ljud än då jag köpte bilen för två år sedan ( då fungerande men slö cabmotor)...kanske ett tecken på att camotorn sjunger på sista versen...kraftlöshet.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Izzy:
Kraftlösheten torde berott på att hydrauloljeflödet blev strypt beroende på vikt slang...iaf vad jag tror på utan att veta 100 hur det ser/såg ut.

Motorn till cabben fick nog jobba hårdare iom "slangstrypningen".

OBS!
Har ingen som helst erfarenhet angående Z-cabbarnas funktion, men som du beskriver det så tolkar jag så :)

Mvh Janne.
Z4
482
Z4-pirayaN
VW Passat -2013
Min blev klar idag, 12.000kr och så dåligt bemötande av BMW centralt .. tycker det är riktigt dåligt att de inte tar någon del av bytet, de kunde erbjudet ett oljebyte eller vad som helst ... Z4 med ny cabmotor säljes?
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Tänkte en kort stund då jag fick räkningen på BMW att...va f...n med dessa reparationskostnader kan man lika gärna ta steget fullt ut och köpa en Porsche Boxster. Men nu är jag nöjd med Z4an igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.