|
|
|
|---|---|
|
Förstår att det är lite som att fråga hur långt ett snöre är men... Har ett hjullager som börjat ge sig. Låter som en gammal Zundappmoppe på högvarv från vänster framhjul. Började förra veckan och blir lite värre hela tiden. Har dock inte verkstadstid förrän om två veckor. Hur länge håller det? Läser diverse skräckhistorier om hjullager som skär med tvärnitar som resultat. | |
|
Ska inte åka några långsvängar, men åker dagligen 2 mil fram o tillbaka till jobbet. |
|
| Jag körde drygt 1000 mil med morrande framhjulslager på en framhjulsdriven bil. Morrande bakhjulslager även det på en framhjulsdriven orkade jag bara ca 400 mil, bilen var en kombi så den fungerade som en ”högtalsre”... | |
|
Svårt att säga, men två veckor bör det nog hålla. Kör du inte längre än 2-milaintervall så märker du nog rätt snart om det börjar bli kritiskt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hur märker man om det är kritiskt? Just nu är det "bara" ett högt morrande ungefär som en moppe på högvarv.. Har aldrig drabbats av hjullager som gått tidigare, så jag vet inte riktigt vad jag ska lyssna efter... |
|
|
Det kan låta ganska mycket ganska länge - det räcker att det är en rulle/kula som är rostig i lagret för att det ska låta illa t ex. Börjar det glappa när man försöker rucka på hjulet, är det nog lite mer kritiskt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok, tack för svaret! Får hissa upp den och rycka lite i hjulet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.