|
|
|
|---|---|
|
Hej, har nyligen köpt en 320d E91 med "S676A" ljudpaketet! När jag läser på nätet ska där tydligen finnas basar under framstolarna samt ett slutsteg i bagaget. Men jag tycker inte mig kunna tyda någon bas komma från under stolarna, även om jag höjt basinställningen till max på stereon. Var sitter slutsteget? Är där någon inställning så man kan stänga av högtalarna under stolarna? | |
|
Du har en 8 tums bas under varje framsäte, ja. Slutsteget är i skuffen någonstans och är en liten metallåda som är kanske som ett paket grädde i storlek. Vad menar du med "ingen bas"? Detta är midbasar och systemet är inställt för hyfsat balanserat ljud så du kommer aldrig få "earth shattering, teeth rattling bass" om du inte uppgraderar. Låter ljudet normalt? Är det hyfsat "fylligt"? Då fungerar allt. Utan basarna får du ingen bas över huvud taget för frontarna är på 4 tum och ger verkligen ingen bas alls. |
|
|
Tackar för svaret! Har lyssnat och känt under sätena ordentligt nu, och visst fungerar basarna! Men tycker verkligen ljudet saknar djup och tryck, hade verkligen velat ha lite mer tryck i dom låga frekvenserna! Har sett att det finns en del uppgraderingskit till E91, något speciellt som rekommenderas? Räcker det med att byta högtalarna i dörrarna och under stolarna eller bör man kombinera basarna med ett bättre slutsteg? |
|
|
I mina öron låter det som att du är ute efter mer än vad ett par nya undersätesbasar kan ge. Troligtvis behöver du en riktig sub i bakluckan, som tar det lägsta registret. Själv började jag uppgraderingen på min E61 med s676a, med ett par logic7 undersätesbasar och tyckte det blev lite bättre. Men efter att polarn sa något i stil med "det låter bra, men det är något som saknas" så slog det slint i huvudet och så rasslade det till hahaha. Slutade med Eton B100t frontsystem, Logic7 undersätesbasar, 10 tums earthquake reservhjuls sub med biltemas dyra (fifan! Men det är riktigt kralligt) class d steg, mosconi 100.4 DSP steg till frontar+ basar samt 2 lågnivå dsp kanaler till reservhjulssuben, och så jl bluetooth permanent inkopplad på aux. Och bluetooth dongel till mosconisteget så jag kan byta preset med deras app. Headuniten kodade jag till platt frekvensgång (s676a är långt ifrån "platt"). Sedan otaliga timmar på att tuna in allt.. Spelar skiten ur ens öron, men gör det med välljud.. Sen blev jag nöjd. Hoppas för din plånboks skull att det räcker med mindre :-D |
|
|
Länk Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.