|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ni som kör F31, vad har ni för hundbur och vad tycker ni om den? Vi har en cocker spaniel och tänkte att en artfex small skulle bli bra men den var för liten för hunden så vi behöver något lite större. Artfex Medium är för stor för f31. Kravet är att den ska vara ganska rejäl och INTE skallra minsta lilla, både hunden och jag blir tokig (vi använder just nu en dogman hopfällbar men den låter förjävligt). Vill inte heller ha en för stor bur då jag vill kunna använda bagaget till annat, och det är egentligen inte speciellt ofta som hunden åker med. | |
|
Hej, Vi hade vår Eurasier i en Variocage Singel Large, den fick vara inställd i nästan minsta inställningarna men funkade kanon. De är rätt dyra dock. Länk |
|
|
Tack för tipset. Vi har kikat på en sån men de är dels väldigt dyra samt att säljaren sa att de skramlar rätt mycket. Hur upplever du skramlandet? Någon som har något annat tips? :-) |
|
|
Hej Jag har en trixie hundbur i våran F31:a. Jag vet inte vilken storlek det är men det passar bra till våran fralla. Den rasslar inte som annat billigt skit och hunden verkar gilla den. |
|
|
De är dyra av en anledning, de är ju krocktestade och om en krock skulle uppstå så har du ju en nödlucka att öppna så du kan få ut hunden. Angående skramlet så hade vi en ny XL tidigare, den var toppen. När vi bytte från exets Mazda 6 till Audi A4 och senare F31 så fick bara en L plats. Denna köptes begagnad och med oklar ålder. Drar man åt alla skruvar, fäster den korrekt i lastöglorna och tar ut nyckeln så tycker jag inte den skramlar. Dock kan du behöva efterdra den ibland, märks speciellt på den vi köpte begagnad. |
|
| Hej klisk! Vi har en hundbur som vi haft i en f31, vi har också en Cocker..men nu har vi en lite större vovve, buren som är "över" är skrammel fri och har en nödlucka bak och så har den en plyfa botten. Sista året har vi haft den i en e91..den kan du få till ett fyndpris om du är intresserad... | |
|
Rille_h den buren ser perfekt ut för oss, en sån får det nog bli! Tack! EnEm1l absolut förstår jag det, jag köper dock inte den där "krocktestningen", visst kanske den är säkrare än andra burar men det är inte allt för oss. För övrigt så krocktestade jag en kundvagn en gång i min ungdom (inspirerad av jackass)... Det säger inte så mycket om säkerheten i dom. Vi har som sagt redan kollat på dom men dom väckte inget intresse för oss. Tack ändå för tipset! bestefar du får gärna skicka över ett par bilder på den! Ska försöka klura ut hur man pmar. |
|
| klisk, har tittat på buren..den är fin och ordentlig gjord, svetsad och svartlackerad och har en plyfabotten som är fastskruvad. här kommer lite mått: djup 79cm, höjd 80cm, bredd, 84.5cm takdjup 45cm, infsning bak 19, infattning fram 17, den har en krok på dörren. skrammelfri dörr som är låsbar. utrymningslucla bak. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.