|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ytterligare en tråd om uppdatering av mjukvara. Jag lyckas dock inte hitta svar i de andra trådarna, så jag startar en ny... Hoppas någon här kan hjälpa mig! Jag lämnade in min F11 520d -2011 hos BMW för ett par veckor sedan för en komplett omkodning, då bilden tydligen tyckte att det skulle göras. Jag frågade särskilt då om uppgradering av Bluetooth-mjukvaran då också skulle göras eftersom den inte längre funkar lika bra efter uppdatering av telefon. Bl.a. visas inte spårnamn och album längre när jag strömmar från Spotify. Eftersom jag inte har USB uttag kan jag inte uppdatera mjukvaran själv, Efter omkodning funkade dock inte BT bättre än tidigare och jag började gräva lite i detta. Enligt bilen har jag version TX-003.004.031 av mjukvaran som stödjer "Externa enheter". Efter att ha kollat runt på nätet har jag kommit fram till att detta förmodligen är originalmjukvaran och att den alltså inte uppdaterats vid omkodningen. Den senaste versionen verkar vara TX-003.005.008. BMW hävdar dock bara, utan att precisera sig, att jag har det senaste av allt. Det är ju inte säkert att min bil stödjer den senaste mjukvaran, men jag tycker att det låter konstigt att det inte skulle finnas någon uppdatering sedan 2011. Så jag försökte se vilka mjukvaror som finns till min bil på denna sida: Länk När jag fyller i mitt VIN nummer (7 sista tecknena) får jag dock bara upp följande meddelande: Software update with BMW ConnectedDrive. To perform the software update via USB stick, you will require the USB audio interface (included in optional equipment codes SA 6FL, SA 6NH, SA 6NK, SA 6NL, SA 6NS, SA 6AE, SA 6NR) as well as the Control Display and iDrive. This offer is only available for selected vehicles manufactured after March 2010. Your vehicle can be updated provided that you have the ‘Software update’ option on your ‘Settings’ menu in the Control Display. Detta är ju sant, jag kan inte uppgradera utan USB. Men jag vill ändå veta vilken den senaste versionen är som stöds av min bil. Någon som har någon idé om vilken version det är, eller hur jag kan ta reda på det? Tacksam för svar! | |
| Tyvärr är det nästan omöjligt att få en bra överblick på vilka mjukvaror som passar med vilken hårdvara i bilen. Verkstäderna har själva ingen koll på detta och tydligen får de ingen changelog heller... Hade du haft ett usbuttag så hade du kanske kunnat greja med det på egen hand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.