|
|
|
|---|---|
| Söker original fälgar till Z3 M. Någon som har något tips? | |
|
Vet ej om det är intressant, men i oktober 2017 köpte jag 1 st fälg (p.g.a. att min bakhjulsfälj var skev) av en man i Västeråstrakten som gick ut på blocket. Han hade då komplett uppsättning, men inga intressenter. Därför sålde han en enstaka till mig. Har för mig att han ville ej skicka, endast sälja på plats. Fäljarna är original för 2,8 liters, vilket är samma som ditt önskemål, antar jag. Modellen är den typiska BMW med de mjukare formerna. Hör av dig om du vill ha telefonnummer till honom. |
|
| Tack för tipset. Jag söker dock original fälgar till M Roadstern. Det är inte samma som till 2.8an | |
|
Hej!i gott skick Har 4 st original s.k. fingerskivefälgar om du är intresserad! Finns i Malmö. |
|
| Har du någon bild? Är osäker på vilken fälg du menar? | |
|
Hej! Klarar tyvärr inte att lägga in en länk till en bild i forumet. Jag kan skicka foto om du kontaktar mig på laila.dennis@tele2.se |
|
|
Hej! Jag försöker hjälpa till här. Jag tror att Mroadstercarl är ute efter en sådan här fälg. Rätta mig om jag har fel. Länk Är det sådana du har, de10jo |
|
|
Nej! Fingerskivefälgarna har 10 runda hål lika gammaldags telefoner hade och i mitten ett BMW-märke. Mycket lätta att tvätta av !! |
|
|
De fälgar som passar till Z3 M är 17" Style 40, Länk samma bild som Prins Valiant länkar. De andra fälgarna till Z är för små m h t till bromsar mm. Jag gissar att "fingerskivefälgarna" som syftas på är Style 34? De är 16". Prova att skicka ett mail till Länk de har orgdelar till bra priser. Mvh Asken |
|
|
Z3M har även annan inpressningsdjup på bakfälgarna än övriga Z3-modeller då bakvagnen är helt annorlunda. Style 40 tycker jag personligen är en väldigt snygg fälg (och då särskilt på Z3M). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.