|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte sänka min E-46. Någon som gjort det själv? Kanske nån kan göra en kortfattad beskrivning av jobbet... Några tips om hur mycket och med vilka grejor man ska sänka. Jag är inte ute efter någon extrem väghyvel, tycker dock att orginal är lite för högt!! Anders | |
|
Smaken är som baken när man skall sänka. En sak man nog inte behöver orora sig över är att ta i för mycket när det gäller E46. Jag har gula Koni-dämpare med KAW-fjädrar som sänker 40/20. Fram kan 40 mm tyckas mycket men jag klarar alla vägbulor, garagenedfarter och liknande. 40 mm fram är enligt mig helrätt på den mycket höga E46 Bak är 20 mm lite för lite. Jag skulle vilja ha ner den 10 mm. till. När det gäller verktyg behövs inget specialverktyg. Men nycklar, domkraft och två extra händer är väl en nödvändighet. Tips på lev: Länk Mvh / Micke R |
|
| Använder H&R´s sats som sänker 40 fram och 35 bak, och tycker det är väldigt lagom. Ser inte ut som en jeep längre. Hyfsat pris på grejorna åxå. | |
|
Ingen som vill ge sig på en samman fattning av hur man gör. Är lite osäker på fjäderbenen fram, ska man lossa fjäderbens lagringen eller tar man bara muttern i mitten av lagringen? Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.