AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
999

Luftfjädring sjunker ihop trots nya bälgar. e39 -03 Touring

em
44
emaushenric
525i Touring M-sport -03
Black Sapphire Metallic
Hej! Har krångel med luftfjädringen. Har nyligen bytt båda bälgarna då en exploderade (men den sjönk ihop även innan bytet till nya bälgarna). Den håller sig uppe när man kör då kompressorn går igång när man startar bilen men sjunker sedan ihop efter några timmar när den står parkerad. Hade isär "torkburken" till kompressorn i vintras och torkade "torkkulorna" i micron då de var genomblöta. Har sprejat anslutningarna på slangarna till bälgarna samt där slangarna är skarvade i reservhjulsutrymmet med såpavatten men har inte sett några bubblor. Kan ventilerna på kompressorn läcka eller vad tror ni? Vore ju alla tiders med tips!

Tack på förhand för er tid och hjälp!
/Henric

www.facebook.com/hermanssonamplification/
www.hermanssonamplification.com
www.benesser.se
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Röstar på ventilerna, hade ett likadant case med en kompis bil och när vi bytte ventilerna så fungerade det.

Mvh Ola

Min bil:
Länk
em
44
emaushenric
525i Touring M-sport -03
Black Sapphire Metallic
Stort tack för svar! Vet du om de går de att få tag på löst nya? Eller får man leta på en skrot?

www.facebook.com/hermanssonamplification/
www.hermanssonamplification.com
www.benesser.se
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag köpte en hel beg med allt för typ 800 på blocket eller om det var här på autopower.
Plockade över ventilerna och sparade kompressorn som jag sen hade nytta av ett par år senare på en annan bil ;-)

Mvh Ola

Min bil:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.