AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

i-Serien
4.714

530e Mosselman Tuning Module...

Transocean
Oj oj oj, nu har man 320 hk....lätt att fucka upp men värd det.....min bil brann fast upp men var mitt fel....
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Nå hur känns det nu efter en vecka? :)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Va hände?

KrilleKill
BMW 530e G30 -18
Vill också veta, något svårtolkat inlägg på ett intressant ämne som lämnar en del att önska... :/
Transocean
Hej igen! Jo kort å gott handlar det sig om en box (extern ecu) med 4 kontaktpunkter från firma Mosselman. Efter att jag hade installerat allting riktigt ville jag självklart testa/provköra bilen. Alla varningslampor lyste, först gula och sen röda. Bilen kylde batteriet på 9,2 Kw/h ner som fan, det lät som 10 hårtork som gick samtidigt....distans till huset c a 1 meter, material av huset ....trä, efter 2 minuter slutade bilen att kyla ner batteriet......testa en gång till samma visa....demontera kittet på 1 minut :-) testa igen utan trim.....samma problem....tänkte nu har du fucka upp den nya bilen...

Ja och sen märkte jag att en canbus-kontakt var typ....lös :-)

Sen dess går bilen som den skall. Boxen kan aktiveras med en knapp, man kan alltså köra med eller utan....tja vem köper en box och kör utan?

Bilen är vassare än förr, återstår dock att dynotesta bilen. Men ja, den blev snabbare. P g a mycket trafik i Tyskland hade jag ingen möjlighet att testa toppfarten på bilen med det nya trimmet; utan trim nådde den 245 på mätarn...det vet jag. Skall till Mosselman i Holland om 3 veckor, då får vi resultat vad den ger...jag är den första med deras tuning på en 530e :-) här med en 330e

Men nu... först till Mallorca och sen till Thailand :-)

sa
275
sarli
I4 m50 G26
Knappen på ratten, är det någon av dom befintliga som programmerats eller en helt ny fysisk knapp?
Herregud vilken obegriplig svenska du skriver. Bilen har brunnit upp, nära huset som är av trä, massa hårtorkar, alla lampor lyste/lyser? Men nu är allt bra och du är nöjd?
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Äh. Kl 3 inlägg kan bli kryptiska ;)
Transocean
Besökte firma Mosselman igår och bänkade bilen. 102 oktan Aral Ultimate i tanken. Länk
sa
275
sarli
I4 m50 G26
Nice. Hur fungerar det med knappen på ratten?
Transocean
Det är resume-knappen till farthållaren som används till att slå på/av.
Transocean
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.