AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
8.814

Köpråd BMW 135i

Sida 4 av 4
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
För övrigt finns ju MHD flasher till n55 m135i nu. 360hk på steg 1, då rör dom på sig :) Kan du fixa med din egna mobiltelefon.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag hade provkört en M135 automat också innan jag bestämde mig...Tycker den lådan passade motorn perfekt jämfört med den manuella.

Och visst, samma bil kostade 245 tusen förra året, så det är klart att det bär emot o betala mer.. Och min personliga uppfattning om Påarparna är att dom knappt går ner en krona, då får det hellre stå.
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Tycker mhd flash känns sådär? En app i telefonen känns oseriöst haha.

Manuell får det bli även om aoutomaten säkert är fin.

Ringde faktiskt ägaren innan jag åkte och kollade då det är försäljningsuppdrag.
Vad brukar dom ta i procent? Tänkte om man skulle erbjuda ägaren att göra affär utan bil firman...
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Men mhd flasher har bästa programmeringarna du kan hitta, trots att du gör det med telefonen. Tror ingen tuning firma har en bättre Flash med mer utvecklingstid.
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Jasså så det är så alltså? Tycker den känns lite sådär. Nu ska jag inte trimma ändå.
Tänkte eventuellt köpa och byta ut ljuddämparen bak lyssnat lite på Youtube och verkar höjja ljudet precis sådär lagom.

Ringde ägaren idag och frågade om han ville skippa bilfirma och göra det privat.
Men det ville han ej då dom skrivit kontrakt.
Erkände även att han själv köpt bilen för 245 000kr tänkte ringa bilfirma och erbjuda 250 000 så får vi se vad dom säger. Tyvärr lär dom inte ta det budet och någon lär köpa den för högre pris som kanske inte ha så mkt koll... Men betalar inte överpris heller då kan det kvitta.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja det är garanterat meningslöst o bjuda 250. Jag hade en kontakt med Anders angående en 330 förra året, också på uppdrag. Tror dom begärde runt 160, jag bjöd 150 osedd som jag hade långt att åka. Och fick ett surt svar att skulle jag ge ett skambud så behövde jag inte uppta hans tid..:-)

Bilen står kvar som idag är.

ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Jasså jag tyckte han verkade vettig men han blev tyst när jag visste vad han köpt den för... Och mottagandet på bilfirma var tämligen tamt... Bilen ägare nu har inte haft bilen mer än 1 år och frågade hur länge ägaren haft den på testa fick som svar 1.5-2 år så han hade ju noll koll.

Men som sagt ska ringa imon bjuda 250. Tyvärr lär ju någon annan betala mer och köpa den. Men men kommer fler!

Och den där 330in har jag med sneglat på innan jag köpte en 330d, men det där efter monterade avgassystemet och ändrören såg ut som 2 rostiga avloppsrör fick mig att inte ens ringa på bilen.
Visa användare
202
PontusTI
130i E81 M-sport -08
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.