|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Det är samma i M135i ger den bara lite mer effekt tror den 10 ligger en 135i på blocket nu med dtc | |
| Dtc är det aoutomat? Vill ha manuell haft en e91 diesel från 2010 med aoutomat aldrig igen..ska vara manuell. Vet inte hur m135i är i aoutomat lådan? | |
| Dtc är det aoutomat? Vill ha manuell haft en e91 diesel från 2010 med aoutomat aldrig igen..ska vara manuell. Vet inte hur m135i är i aoutomat lådan? | |
|
Aha ok ja DCT dubbelkopplingslådan grym enligt mig du har inte funderat på e92 istället då är urvalet nog lite större. Annars hade iaf jag tittat på en manuell m135i |
|
| Oki. Ne är e82 som gäller hade en sån fast 123d för några år sen och gillade den skarpt 😊 | |
| M135i automaten är väldigt mycket rappare än en e91 320d. Däremot kan jag sakna manuell ibland, trots att zf8an är otroligt kapabel. | |
|
Nja jag vet inte kollat på youtube och m135 aoutomat verkar ju vara betydligt rappare än i min 330d. Hade paddlar på den med. Hur är hållbarheten på dessa? Läst att man når max på lådan i vrid rätt snabbt. För är ju rätt många som är chippade som ligger ute.. Känns ändå som manuell är stabilare. Kör en del i stan med blir mycket start stopp känns som en aoutomat slirar längre än med en manuell. |
|
|
Timjoh skriver: "Kollat på m135 med men vet inte vad jag tycker om modellen... Gillar coupé modellen och den görs ju inte längre är ju bara den halvkombi modellen eller vad man kallar det." M135i Coupe finns ju inte av F2X generationen eftersom coupemodellen heter M235i/M240i... Den tillverkas ju fortfarande. Har du missat den? |
|
| Hej nej men är 100 000 till upp på en m135 i vettigt skick och det är ej aktuellt då bostad står på schemat med | |
| Att den är för dyr är en annan sak, du skrev ju att den inte görs längre, vilket inte stämmer. =) | |
| Ja fast en 1 serie görs ju inte i coupé längre en 2 serie är ju inte en 1 serie. E82 slutades tillverkad 12 antar jag då m135 kom 13 ? | |
|
En 2-serie är ju en 1-serie coupe då BMW tog beslutet att börja döpa couperna vid jämna nummer. 435i F32 är ju en direkt efterföljare till 335i E92 på samma sätt. Bilen du önskar tillverkas, men namnet skiljer. |
|
| Hitta en e82 med n55 motorn, det ser ut att vara det som är det du vill ha. N55 användes dom sista åren av 135i. | |
|
Ja det känns som det är bäst, hittat man en nyare så har man ju motorgaranti kvar på Försäkringen med om milen är lägre. Jag kör ju inte mycket har kört 60 mil på 2 månader privat då jag har en firma bil. Men en n55 är väl mest driftsäkerhet i då? Är ju ej ute efter att trimma möjligen catback eller halvavgasrör. Tillverkades dom från 2009 till 2012? Ingen som vet någon eller vill sälja någon? 😁 |
|
|
Du vill inte ha en cab? Min -08 har bara gått 4400 mil... Manuell i mkt bra skick. Skulle ev. kunna tänkas skilja mej från den... rullade max 150 mil i fjol och 10 hittills i år. /Jonas |
|
|
Just ja... spridare mm bytt på motorförsäkringen. /Jonas |
|
| Hej nej tyvärr är bara coupé som är intressant 😊 | |
|
En vanligt automatlåda och DCT har inte spec. mycket gemensamt, varken körmässigt eller tekniskt. Är ju i grunden samma låda som i M-modellerna så hållbarhetsmässigt ska det inte heller vara några problem. Kom ju ut en riktigt bra specad bil nu på blocket med allt man "behöver" :) Länk |
|
|
Synd den rullat så "mkt" och är trimmad villa ha original. Den är säkert bättre den aoutomat lådan men vill ändå ha manuell får hålla utkik på blocket se vad som kommer upp. Har ingen panik att köpa |
|
|
Jag har en fundering på att sälja min men den har n54 motorn då det är en 08 och även den har rullat knappt 11k mil. Dock steg1 mhd trimmad och har inte haft några problem alls under dom åren jag har haft den. Jag kollade upp vad som var utbytat på garanti etc innan jag köpte och det var bytt en hel del såsom tex högtryckspump, spridare och en del annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.