AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
8.812

Köpråd BMW 135i

Sida 1 av 4
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Denna kom upp i samma stad som mig så tänkte åka och kolla eventuellt söndag.
Länk
Men vad tycker ni om priset?

2 ägare låga mil så allt sånt är i sin ordning.

Men ingen navigator,taklucka,elstolar eller annan utrustning rätt basic helt
enkelt.
Och så är det inte shadowline...
Visa användare
47
Micke67
330e M-Sport G21 -21. 430i GC -18, såld.
Ser fin ut!
Plockade själv ut en ny 125:a, det är fortfarande den ballaste bil jag haft!!
Önskar det hade varit en 135:a!!
Lycka till i ditt bilköp!!

Mikaelak
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Länk fungerar inte.
Är det den på BD Bil i Sthlm? Är det den, så var den på auktion hos KVD bil veckan innan och BD Bil vann budgivningen för 179K.

Har mailat dem för jag var lite nyfiken på vad de har förädlat på bilen sedan dess men inte fått något svar än. Var en hel den skavanker vid auktionen på bilen men dessa är inte i närheten av prispåslaget.

/Scnitzermann
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Hej nej denna har rullat i Halmstad i 4a år så om du vill kan du kolla blocket om min länk ej funkar.
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
De som utvecklar blocket är ffs helt hjärndöda. För det första har de fortfarande 2018 en separat URL för mobilsajten. Nu har de lagt till en knapp för att "gå till Blockets desktopsajt" om man surfar på dator. Klickar man på den så kommer man INTE till annonsen som man var ute efter utan till startsidan! Facepalm…

/Rant

Fungerande länk (för dator!): Länk
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Den ser fin ut. Priset och milen är nog spot-on om den är i bra skick. Bör säljas hyffsat snabbt isåfall (har redan legat ute längre tid än vad jag hade trott).
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Även med den låg utrustningen?

Den är ju ungefär bas utförande inget extra alls. Ska åka kolla på den idag han bor bara någon mil från mig så.

Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Japp en snabb titt på alla 135i på blocket är det ett ok pris i jämförelse med blockets utbud. Men det är upp till dig själv om du klarar dig utan den utrustning som du vill ha. Annars finns en cab som gått ännu mindre, med lite mer utrustning för 239 så priset är enligt mig rimligt. Prata med säljaren visa att du är seriös intresserad och försök gå när l pris.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Ja, som jag tolkar det så är det rimligt. Om jag kollar på min prishistorik ifrån blocket så har genomsnittspriset dom senaste två åren (i år och förra, totalt 35 bilar) varit 205000kr, medan genomsnitts körsträckan har varit 11000mil.

Detta är dock annonspriser och dom flesta har nog blivit nerprutade lite innan köp, och dom flesta har nog haft mer utrustning.

ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Varit och kollat på bilen. Skicket verkar bra lite stenskott inga repor.
Den gick fint och varit servade efter datan i bilen så allt sånt var i sin ordning.

Som sagt svagt utrustad inne med, värme kyla och fläktarna var bara vred inga knappar.

Priset är fast men han kunde slänga på blocket försäkring.

Men han nämnde att bilen var inne för att den misstände en gång. Ena firman sa attspridarna var dålig skulle kosta 18 000. Och en annan firma kunde inte hitta något fel. Bör man vara orolig? Hur ska gången vara på tomgång? Den gick jämt men ibland bluddrade till i avgasröret normalt?

Lyssnade efter wastgate rassel vet inte hur det ska låta men hörde inget skrammel eller liknande från motorn.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Att den bluddrar till är normalt och ganska typiskt n54.

Spridare kan man åka på att byta, aldrig behövt det själv men särskilt dom gamla verkade ge upp i parti och minut. Eventuellt behöver man inte byta alla på en gång men om en ger upp och dom gamla inte är samma typ som den nya så måste minst tre bytas (enligt vad jag läst).
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Läste i en annan annons att spridarna är utbytta så inte omöjligt att spridarna måste bytas på denna bil med. Mitt förslag till dig är att du väntar på ett bil med mer utrustning, du värkar störas på denna svaga utrustningen.
Ha tålamod den kommer, eller ge säljaren ett bud som du tycker är rimlig för aktuella bilen så får han ta en fundering.
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Fan så jävla kluven.. bilen har 6200 mil, 2 ägare full servad.

Den låter inget nu från wastgate, varit inne för misstände och kändes slö och några klämmor/slang byttes antar felet är fixat då den går fint nu.

Den är original och alltid varit, bara sommar körd.
Alltid varmkörd innan gaspådrag enligt ägaren.

Schmiderman tar 16 för att renovera wastgate.

Bilen är en sen 2008 tror den var uttagen månad 10.
Bj
67
Björn78
BMW 135i -08
Vill du ha en dylik bil så tycker jag inte att du skall vara oroligare för denna än någon annan, är där inga missljud så får man vara nöjd med det. Däremot så måste man ha i huvudet att det *kan* rasa, men det gäller alla n54or (och vad det verkar nästan alla andra motorer med). Är du väldigt orolig så är det kanske bättre att leta efter en med n55 motorn som anses ha mindre barnsjukdomar?
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Är du orolig för dyra reparationer så ska du nog tänka både en och två gånger på en n54a. Vattenpump är 6-7000, spridare åtminstone 12000, hpfp runt 10000, wg 15000. Jag bytte både spridare och vattenpump vid 9500mil, tråkiga utgifter.
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Ja asså pengar finns alla dagar i veckan så inte det som är problemet.

Men det vankas hus med inom 1-2 år kanske då vill man ju inte åka på 10 tals tusen extra bara sådär.

Är inte min första BMW har 4a andra nyare diesel men dom verkar inte lida av såna problem. Är ju mest partikelfilter som är.dyrt där.
Har du pengar skulle jag satsat på en bil med n55 motor.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Varför inte en m135i? Betydligt mindre barnsjukdomar och står sig bra i värde. N54 skulle jag inte vilja ha igen, jättefin motor när allt funkar men för mycket inbyggda svagheter i konstruktionen.
ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
Kollat på m135 med men vet inte vad jag tycker om modellen... Gillar coupé modellen och den görs ju inte längre är ju bara den halvkombi modellen eller vad man kallar det. Sen vill jag ha manuell och inte vit,svensksåld, ej trimmad under 300k om det ens ska vara intressant.

Sen tycker sambon den ser ut som en kärring bil haha 😂 vad är det för motor i m135
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
I m135i har du den nyare N55 som också finns i senare modeller av 135i då även i kombination med DTC satsa på en sån i stället om du inte gillar F20 eller oroa dig för N54

ti
124
timjoh
Bmw 330d-10 e91
När kom n55 till e82? Finns det tlx n55 första generationen sen n55 andra generationen i m135 då eller är samma n55?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.