|
|
|
|---|---|
| Tjena! köpte en 320d för cirka 2 veckor sen! och han köra virka 40 mil, innan motor lampan tändes, då läste ut felkoder, och fick upp på partikel fiter, släckde då lampan, och kom inte upp igen föränns idag! cirka 100 mil senare, kan det vara partikel fitret som behövs bytas ? för den verkar inte som den gör någon renegering eller vad det heter! mvh Robin | |
|
hur långt har bilen gått? Partikelfiltret behöver bytas någon gång efter 20 000 mil Jag tror det är en speciell symbol för filtret när det är dags. |
|
|
Om jag minns rätt från tidigare trådar i ämnet, finns det ett fast intervall inprogrammerat i bilens styrsystem, när partikelfiltret ska bytas enligt BMW. Det är inte säkert att det är nödvändigt pga. skicket på DPF, men då måste man gå in och "nollställa" systemet för att få bort felkod och motorlampa. På lite nyare modeller finns inte detta fasta "max-intervall" för DPF, utan där går systemet på de signaler som diverse givare/sensorer ger avseende om DPF är igensatt eller inte. Gör en sökning på DPF i äldre trådar så hittar du nog svaret. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bilen har rullat 24300 mil nu! För jag får inte upp någon sån filter ikon på displayan i instrumenthuset. var kan man nollställa systemet är det med någon speciell dator till det då eller ? Länk Här bild på mina felkoder jag får upp Mvh |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@bmwping : Vad sa BMW-verkstaden? Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.