|
|
|
|---|---|
|
Har kollat in den närmare själv och massor med video på nätet.. Tycker w6b är snyggare ,kollar man på andra bilmärken så har flesta även riktig navigation i panelen som man ha om vill känns som att BMW är lite efter när det gäller instrument/ navigering osv. Vad tycker ni? | |
|
Jag håller med om att jämfört med t.ex. Volvo och Mercedes så saknas lite funktionalitet i displayen bakom ratten. När det gäller nav så anser jag att G3x med head-up kompenserar det strålande. Finns nästan aldrig någon anledning att titta på kartan då nödvändig information hänger i luften ovanför motorhuven. Dock så anser jag att BMWs layout är tydligare. Det viktiga är enkelt att hitta och återfinns alltid på samma plats. Vilket ofta anses vara en viktig del i gränssnitts-design. |
|
| Tycker också HUD är tillräcklig och har man inte det så visas det väl i varvräknaren på ett snyggt sätt. Känns onödigt med hela kartan där eftersom det kan ta för mycket fokus från körningen och samma info finns i drive. Men visst hade det kunnat varit valbart för de som vill ha det så. | |
| Vad är w6b för något? | |
| Menade 6wb det förra generationens instrument panel. F serien | |
Transocean |
Jodå, Navi finns men den dyker upp endast när det behövs :-) Den visar t o m vilken fil man skall ta. Tycker den funkar skitbra. |
| Jo jo iag har det på min f10 med men inte hel bild med kartor osv som Volvo,wv, Audi osv | |
Transocean |
Nej, men det har man ju på den andra..... om man flyttar blicken till den större skärmen där sånt info passar liksom bättre ??? Men ok, är ju en smaksak |
|
Läckra "multifunktionell instrumentpanel" i kombination med HUD gör att jag aldrig kollar på skärmen när jag använder navi. Däremot så är det ju alltid trevligt med valmöjligheter för dom som önskar det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.