AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
587

Hjälp! Bilen har börjat skaka

An
14
Anteolsson
325xi -07
Ja, som rubriken lyder, bilen har börjat skaka bara hux flux.

Det är en Bmw 325 xi -07.

Det durrar liksom i hela bilen när jag släpper upp kopplingen. Så först tänkte jag att det var kopplingen som började ge upp men märkte sen att den även durrade vid tomgång. Den skakar alltså bara vid tomgång och när jag ska iväg från stillastående position.
Den har normala varv på tomgången så det är inte den som spökar... Det ska också sägas att den inte skakar hårt utan rätt dovt skak. Men inget som funnits där tidigare.

Har försökt lyssna mig till vart skaket kan tänkas komma ifrån men utan lycka... och jag har heller ingen möjlighet att hissa upp bilen för tillfället.

Kan det vara så att avgasröret skakat loss lite? Motorkuddar? Eller är det rent motormässigt något som håller på att haverera? Någon som känner igen symptomet?

Mvh
Me
61
Meatos
BMW 335i -07
Kan vara svänghjulet som börjar separera, kolla även remhjulen på framsidan av motorn om något verkar vara löst där. Det stora längst ner skulle jag titta extra noga på.
An
14
Anteolsson
325xi -07
Efter ytterliggare en stunds läsande så verkar det tyvärr som att det är svänghjulet som börjar haverera... suck.
Verkar inte bli en billig historia detta, någon som har ungefärligt pris för en verkstads reparation?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.