|
|
|
|---|---|
|
Hej. Köpte nyligen en manuell 335 bensin årsm 2007. 6500 mil på mätaren och fint skick. Men redan på vägen hem från att ha köpt bilen fick jag problem. Så fort jag hamnade bakom en annan bil och skulle hålla en jämn hastighet och hålla lite försiktigt på gasen kändes det som att bilen tappade lite kraft. I en halv sekund för att sedan komma tillbaka och sedan försvinna igen. Min första bil med turbo så trodde bara jag var ovan vid det. Inte kört något mer förens några dagar senare Nu och märkte direkt att något var fel. Att krypköra i stan är helt omöjligt. Man hoppar/rycker fram när man försöker hålla lite jämn gas. Precis som innan är det som att kraften kommer/ försvinner och kommer tillbaka igen och sedan fortsätter så. Spelar ingen roll vilken hastighet eller växel. Bilen gör likadant bara jag håller lite underhållsgas och försöker hålla en jämn hastighet. Går bra i alla andra anseenden, bra med kraft och går bra på tomgång osv. Någon som skulle kunna ha någon som helst aning om vad det kan vara? Har inte hunnit kolla några felkoder då det inte finns någon verkstad i närheten. Men motorlampan lyser inte heller. Tacksam för svar. | |
| Kan det vara problem med spridarna? | |
| Ja. Det jag också har funderat på. Försökt googla lite. Men folk som haft problem med spridarna verkar haft andra symptom. Därför jag hoppades att någon här hade lite erfarenheter med mitt problem. | |
|
Bästa svaret får du om du själv eller nån som kan läser av felkoder. Får du upp motorlampan? Min stora hade bekymmer med spridarna men då gick den inte att köra alls. Men när den vid ett annat tillfälle drog tjyvluft till vevhusventilationen så gick den knackigt och var inte kul att köra. Då blinkade motorlampan som tusan men det hängde ihop med att den med jämna mellanrum gick rent och fint. Så det kan vara en mängd olika orsaker som ligger bakom och att gissa kan bli väldigt fel. Den bör ha ett gäng felkoder som kan tala om för dig i vilken riktning du ska börja felsökningen. Just spridarna är inte kul att behöva byta, dyra grejer. Jag fick betala i runda slängar 40.000kr för det men har då 8 stycken. Niklas Fransosen |
|
|
low throttle hesitation (N54 engine) requiring an ECU reset at the dealer Kanske? Problemet är att det kan vara en massa olika saker som är orsak till problemet. EB |
|
|
Tack för alla svar! Har fått en tid bokad hos BMW för felläsning nästa fredag nu. Men man vill ju såklart veta vad det är för fel på bilen nu. Vill inte ens köra med den som det är nu. Då jag inte kan slappna av ordentligt. Det där med low throttle hesitatiom lät väldigt likt mina problem. Men verkar ändå vara många olika svar på det. Får läsa mer om det och se vad folk har gjort! |
|
| Ingen motorlampa som lyser och går bra annars! | |
| Hade samma problem och det var en gammal mjukvara i ecu'n...brukar även mappa bilen med cobb och var den kom ifrån när jag köpte bilen vet inte jag så orginal mjukvaran kanske var korupt...men fungerar klockrent efter uppgraderingen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.