AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.402

Problem med handsfree iPhone 7 F11-2017

pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Har haft problem med blåtandsuppkopplingen till och från med flertalet F11 som jag haft. Det har lösts med att koppla ur i bil och telefon för att sen para dem igen. Senaste månaden har jag dock haft ordentliga problem med ljudkvaliteten, i första hand på det ljud som kommer ur mina högtalare då samtalsparten pratar. Jag har varit inne hos Bavaria för uppdatering av mjukvara i bilen och även parkopplat igen osv utan förbättring. Idag var jag inne hos dem igen då det i princip inte går att höra vad den andra säger när man talar i telefon. De har ingen lösning på Bavaria utan drog ett mail centralt i hopp om att någon kan hjälpa till. Något frustrerande problem kan tilläggas då man numera är väldigt beroende av detta då jag pratar väldigt mycket telefon i bilen.
Jag har nästan alltid inkopplat med kabel via USB men har även provat utan och det är samma störning... Ljuduppspelning fungerar utmärkt både via blåtand och kabel.
Någon som har något förslag på lösning?
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Knepigt, och att du haft det med flera F11 också. Ingen lösning men kanske ett steg i felsökningen om det inte testats redan, har du provat med nån annan telefon än iPhone? Jag har en Samsung S7 och upplever inte några problem i min bil.
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Problemet jag har nu har jag inte haft förut på någon bil. Men de problem av olika karaktär jag tidigare har haft har lösts genom att koppla bort enheterna i bil resp telefon för att sen åter parkoppla. Telefonen är relativt ny och inga andra fel alls. Bavaria hörde av sig och de hade ingen annan lösning än ovan nämnt plus att låsa bilen och vänta 20 minuter innan parkoppling. Detta hjälpte dock inte heller.
Ska dock se om jag kan prova med en annan telefon som du nämner.
pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Har numera noterat att blåtandsvolymen i telefonen måste justeras under samtal. Är den ställd för lågt och volymen på I-drive högt blir det riktigt knepigt ljud. Funkar nu mycket bättre sen jag justerar båda volymkontrollerna till en lagom nivå. Verkar vara så att ljudkontrollen i mobilen inte är på samma nivå som när man streamar musik via bluetooth.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.