|
|
|
|---|---|
|
Hej Är så att min lilla rem som går till kompressorn/AC vägrar sitta på. Det slirar av hela tiden. Det är en ny. Den förra halkade hela tiden åt sidan och jag fick ständigt putta in den tills jag inte orkade mer och sen flög den bort. När jag köpte bilen fanns heller ingen rem, så jag misstänker den också rymt. Det jag kan misstänka är att det är remskivans fel då hjulet på kompressor och dylikt är jäkligt fast/stabilt. Då undrar jag, behöver man byta hela skivan eller delar däri? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Har för mig att när remspännaren på e60 börjar bli dålig så får du detta beteende. Detta vet jag gäller bensinarna N52 och N53 men kav vara samma på 520d. Länk |
Tror inte att det är samma remspännare i din 520d så gå inte på artikelnummret jag skickade i länken. |
|
Varför skulle remspännaren ha nått med detta att göra? Eller var det för du tänkte på en annan bil? Det som händer nu är att remskivan vobblar en aning eller mycket. Eller det är det jag kan tänka mej får lilla spännremen att gå snett och flytta sej. Jag satte på den och den hoppade upp på renskrivande kant direkt. Stängde av och puttade den till rätt och sen låg den fint en stund och det såg helt ok ut. Körde två kilometer hem. Såg fint ut. Körde 3 mil till jobbet. Då låg den över kanten igen på remskivan. Sen när jag starta efter jobbet sp fladdrade den av. |
|
Remspännaren får en vinkling då fjädern blir dålig och därmed tvingar den av remmen från spännarens rulle mot fronten på bilen. Detta kan kanske leda till att remmen sedan även hoppar av. Ny spännare ledde i mitt fall till att remmen centrerades på spännarens rulle. |
| Men det sitter ingen spännare till AC-remmen. Det är en stretchrem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.