|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har inte kollat priser på ett par år men har priserna ökat på E46an? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Originalbilar i bra skick utan massa kladd med låga mil har gått upp mycket i pris senaste året. Kolla prisbilden i Tyskland. | |
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Shhit! Kanske skulle "vårda" bilen mer genom att bara köra soliga dagar under sommaren :) |
| Rejält med ockerpriser också, vem skulle betala 300k för Cab + SMG oavsett miltal eller skick? | |
| Isty: ingen aning, men alla fina exemplar som legat ute för bortåt 300 har sålts. Nu pratar vi åter igen originalbilar med låga mil. Inte sönderstylade sänkta lik. | |
| Med tanke på kronans värde går en del på export. Min gamla med 5000 mil gick utomlands nyligen. | |
| Många opportunister ute nu i vårsolen. Men det är bara en bråkdel som faktiskt säljs. Men visst har nog den generella prisbilden gått upp. Bara inte så mycket som en del vill/hoppas. | |
| Andreas_lofgren: Vad har du för belägg för att de bara är en bråkdel som säljs? Bara nyfiken.. :) | |
| Andreas är ju AP's allvetande proffs så det är klart han vet ;) | |
Köpte den 2011 för lägre summor. Har 10500 mil på mätaren nu. Vanos är ny - likaså "hela" motorn då den har renoverats efter en läckande topplockspackning (troligtvis har den varit lite "ovårdad" av förre ägaren med fullgasning vid kall typ osv). I min ägo har den bara blivit "gubbakörd" med några "horn i pannan" när ngn kepskille i en trimmad volvo kommer och flinar men det har alltid skett med varm olja och växling i god tid innan varvstopp. Framvagn är fixad då det var lite glappt dvs nya länkarmar med spindelled. Bakfjädringar fixade då ena fjädern var av. Insp 2 gjord när motorn renoverades (då byttes även vanosenheten). Oljor i växellåda och bakaxel bytt (bakaxel 2 ggr med antislip då den durrade lite när man körde på parkeringar). Det som är kvar är ett stort klarlackssläpp på bakluckan efter tvätten förra veckan. Annars är bilen i fint skick så frågan är - skall jag bli lite "nördig" eller fortsätta bruxa den till vardags? Kommer den att vara "intressant" om 15 år med kanske 15000 mil på mätaren? Tittar man på E36 så verkar de ha "fastnat" nu. Har en annan plan - att sälja sommarstugan (då den bara står och kostar pengar) och köpa en GTS och ha i ett garage (tror den kommer att öka mer i värde än sommarstugan). Eller kanske en CSL - vad slulle Ni välja? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Den här har haft positiv värdeutveckling Länk Från 199k hösten 2016 till 275k våren 2018 Länk |
|
|
Det vet vi ju inte än. Förra annonsen var priset 239' och än så länge är bilen inte såld. ------- //Lövet |
|
|
Wow.. och bara fälgarna är värda 75K;) Finns inget samlarvärde i dessa e46 m3. Antal byggda är nästan 86000st. Att jämföra med tex M6 som byggdes i 14xxx ex. Värderingen (eller vad folk tror att de kommer att kunna få för sina bilar) rider på en ekonomi som just nu kännetecknas av ett ränteläge som i framtiden kommer att se annorlunda ut. e46 m3 måste vara den mest övervärderade bilen i Sverige efter Z3m. Jag skulle satsa på sommarstugan;) EB |
|
|
Tror även GTS:en kommer få det tufft några år framöver, så om du köper en sådan i investeringssyfte så ska du verkligen spela "the long game". Jämför med CSL som var nere på riktigt tråkiga nivåer innan rekylen kom. Och det från väldigt låga nivåer. Har svårt att tro att GTS:en går ner under miljonen, men också svårt att se den hoppa upp över nybilspriset igen. |
|
| Om det nu är en så bra investering för framtiden så undrar man varför bilhandlaren vill sälja..... | |
| Isty: Var det du som sålde din manuella csl-kittade 02:a (svensksåld) på rejsa jättebilligt förra året? ;) Bara nyfiken. | |
@acey. Varför tror du som du gör? Jag har kollat runt på många bilmärken och modeller som har gjorts i limited nr. Alla har gått som "börsraketer" sett över en längre horisont. Finns alltid nyrika ryssar som kommer att vilja fylla garaget med "skryt". Om 20 år tror jag att GTSen är betydligt högre värde än sommarstugan. Plus att den har bara kostat garagehyra och försäkring medan sommarstugan har kostat betydligt mer i både kapital och svett. Bara för att vara tydlig. Jag menar inte att en GTS är en kassaskåpssäker investering per se - där finns det betydligt bättre grejjer om man nu vill investera. Jag jmf bara mot att behålla stugan eller köpa en CSL/GTS istället. Visst. Skulle kunna sälja stugan och köpa värdepapper och dyl men jag tror att en bil håller bättre över tid. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Kävlingepågen: Jamen 20 år, utan att veta något mer om sommarstugan, så är det självklart möjligt att en GTS som körts in i ett garage för att samlas kommer betinga ett högt värde, kanske högre än en sommarstuga på en oattraktiv plats. Jag pratar om en mer överskådlig framtid. Har man en investeringshorisont som spänner sig över 20 år så är det många saker som potentiellt kan generera mycket pengar. Desto tristare är det för folk som köpte en GTS över listpris i spekulation vid lansering, Bilia Segeltorp hade ju mer eller mindre öppen budgivning på sin hallbil, och vill sälja nu. Idag så ska man vara glad om man får 1,3 msek. | |
|
Marknaden för entusiastbilar är nog helt förstörd just nu. Extrema prisförväntningar hos säljarna och, vad det verkar som, ett måttligt intresse från köparna för att betala senaste årens idiotpriser gör att få bilar säljs. Finns såklart undantag, men få bilar av dom jag försöker hålla koll på försvinner från marknaden. Tror helt klart tåget har gått om man ska göra ett klipp på en "vanlig" sportbil. |
|
| RiBBaN_: Stämmer :D Köpte den 2013 för ca. 140-150k och fick sålt den 2017 för 200k, men det var lite att se över med den, 200 känns ändå lite för billigt :/ | |
GE. Med tanke på hur prisbilden är just nu för E46 M3 så har jag gjort ett klipp :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.