AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.447

keramiskt coating (lackskydd) vilken produkt ska man välja?

ti
50
tillin
Bmw 330ci -02
Tja tänkt snart fixa till bilen med keramiskt coating (lackskydd) har tidigare bara vaxat mina bilar.

Det jag nu undrar är vilken produkt man ska köpa? behövs det något för arbete innan man sätter på lackskyddet? förutom att tvätta bilen förstås.

Skulle vilja ha ett lackskydd som håller en lång tid framöver och kanske inte alls kostar för mycket pengar heller.

Bilen är en bmw 330 coupé e46
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Jag har Ceramic Pro Gold på min solidsvarta bil, lades på innan leverans. Snart tre år senare ser jag ingen försämring varken i glans eller ”teflonbeteende”.

/M

Mina bilar: Länk
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Jag hade fortsatt att waxa och underhållt de med spraywax var tredje, fjärde tvätt.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Förarbetet är A och O, slarvar du där får du inget bra skydd. Rejäl polering, ordentlig avtvättning efter efter poleringen för att få bort alla polerrester mm mm. Du kommer behöva gå över bilen ett antal gånger innan du är klar :)
186
Göran69
520d (Lci-2) -14
@jsn

Japp,förarbetet är HELT avgörande,å andra sidan finns idag INGET "lackskydd" som hjälper emot grus & dammsprut.möjligtvis sk "foliering"...
ti
50
tillin
Bmw 330ci -02
okej så det vore bäst att polera bilen med polermedel först? isåfall har ni tips på något märke? för att sedan lägga på ett lager lackskydd/keramisk coating?
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
- tvätt
- lera
- polering
- avspritning
- lackskydd

Jag köpte i princip alla produkter här. Gyeon One keramiskt lackskydd som rekommenderades för "nybörjare". Länk

Är man amatör o ska köpa alla produkter o maskin etc så hade jag nog anlitat en rekondare. Brukar gå att finna för runt 2500 kr. Så blir det förhoppningsvis bra också.

Annars är tipset att läsa nån enklare guide innan du sätter igång. Det finns en djungel av produkter och metoder.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.