|
|
|
|---|---|
|
Hej min x5 3;0d har börjat rycka vid gaspådrag och mycket mer nu sen jag satt på nya sommar däck 285/35-22 runt om. Är det nån som vart med om samma sak. Hoppas ni har lite information att dela med mig. | |
|
Låter som fördelningslådan till framaxeln M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Hej. Ok tycker det är konstigt att den kan orsaka rycken men det är konstaterat vid ett verkstads besök att utgående axel glappar ca 1,3 mm radiellt killen som mätte upp den trodde att det varför mycket . Och den är ju inte gratis därför undrade jag om det var flera som råkat ut för problemen innan jag skaffar en ny |
|
|
I vilka hastigheter rycket det? Under ca 20 km/h och måttliga rattutslag är kopplingen i fördelningslådan låst. Mellan 20 och 180 slirar kopplingen olika mycket beroende på en mängd faktorer. Över 180 har du bara bakhjulsdrivning. Vänligen Näckrosen I rather go ponding |
|
|
Hej Den rycker mindre när den är kall sen ökar det och det är bara vid belastning. Det är ett glapp i utgående axel på ca 1,3 mm radiellt jag har mappat om den för 14000:- haft in den hos mekanikern som gått igenom alla knutar kardan hardyskiva ja allt det var han som hittade glappet. Jag har slut på teorier om vad det kan vara. Jag bollar gärna idéer med alla. Tack för svaret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.