AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.645

Sälja bilen på mobile.de, kan det vara en bra ide?

Bo
67
Bosse-1
540iaT -97
Jag är på gång att sälja min M135i MY2013 och fick funderingen om förutom det sedvanliga blocket osv, kan vara värt att lägga ut på mobile.de också?

Min bil är inget speciellt sett ur ett entusiastperspektiv, dock välskött med all utrustning som fanns att få till modellen, men är ju verkligen ingen "samlarmodell“

Tror ni folk kommer höra av sig, eller drar de öronen åt sig?

Och viktigast av allt: Bör JAG dra öronen åt mig med ökad risk för att bli blåst etc. Vad skulle de kunna hitta på för tricks om de vill blåsa mig, funkar gamla klassiska "paypal scam" med internationella banköverföringar också?

Tacksam för alla råd.
Mvh Bosse
Transocean
Nääh. Om det hade varit en Saab 900 Aero 16v från 1989 så ja, definitivt. Bortkastade pengar tyvärr.
cu
127
currymutta
Z3 2.2i Roadster -01
320d Touring -20
750iL -00
Prova! Det kostar ju inget att annonsera där.
Transocean
Förväxlade med ebay.de som tar 10% av köpeskillingen.....
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Nä jag tror den smidigaste affären blir genom Blocket. Blir betydligt mer pappersarbete o sälja till utlandet, och en M135 tror jag är alldeles för vanlig för att tex locka hit en tysk.

Sen gäller det som vanligt att inte vara alltför blåögd som säljare, acceptera endast Swish eller banköverföring så ser du pengarna direkt. Alternativt besök ett kontor.

Bo
67
Bosse-1
540iaT -97
Tack för alla svar, har funderat en del.

Eventuellt lämnar jag bilen till en firma imorgon, som får "förmedla" bilen åt mig. Förhoppningsvis blir det bra.
Kolla upp förmedlaren noga! Finns en del personer som blivit av med både bilen och pengarna.. Satsa på en seriös med gott renommé och som varit med ett bra tag..

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Som sagt detta med "bilförmedlare" är väl ett av de äldsta ämnena här,

Länk

st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Bosse-1
jag har solgt 2 stk svensk reg bilar via Mobile... inget problem, tror doch att det måste väre ett rigtgt bra pris jämfört med Tyslkand eller en "udda" model/färg mm som är svår att få tag på i Europa...
Visa användare
277
agw
BMW X6 40d
BMW X1

Bosse-1, det kan vara lite knepigt att sälja via förmedlare. Var noga med att läsa avtalet innan du ger dem uppdraget att förmedla bilen. Då förmedlaren är en näringsidkare gäller konsumentköplagen när han säljer bilen vidare. Blir det problem med bilen kan köparen då kräva att förmedlaren lagar eller ersätter köparen för felen om de kan anses ha varit där från början. Misstänker att förmedlaren har en skrivelse i sitt avtal mot dig som gör att du får stå för kostnaderna.
Säljer man bilen privat är det köplagen som gäller och köparens undersökningplikt är då mer omfattande.
Bo
67
Bosse-1
540iaT -97
Hmmm ja, med tanke på det ni skrivit låter det ju lite sådär.

Nu står bilen iaf hos Örebro byt bil AB, tyckte de verkade ge ett seriöst intryck jämfört mot många andra bilfirmor i Örebro, men jag är intresserad av bilar, inte företag, så vem är jag att bedöma egentligen.

Tummar hålls.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.