AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
943

Bmw f10-f11 skinnkvalite på komfortstolarna?

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Har märkt att på många annonsbilder så ser man ju jättetydligt att förarstolen är hyffsat välanvänd! Min har nu gått ca 13k och förarstolen ser lika bra ut som passagerarplatsen förutom att den är en liten gnutta skitigare typ! Bilarna jag märkt detta på har inte heller gått långt...vad är problemet?? Varierande kvalite på olika årsm? Sitter med fel brallor?? Vanskötsel? Eller stämmer inte miltalen helt enkelt?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Håller med har märkt samma sak, min nuvarande var lite skrynlig där vid vänstra höften alltså när man kliver ur bilen är den delen som mest utsatt. Där har den liksom töjt sig. såg en super klipp på youtube där man värmen skinnet samtidigt som man strecker drar på den så den blir slätare och osv.

Jag plockade bort plats detaljerna sedan värmde skinnet och streckte ut den funkade fint men fick göra nya hål för fästkrokarna. Nu är den jämt och fin.
Transocean
Det här handlar om muskelsvikt, övervikt och osmidighet, inte skinnkvalitet. Man drar och gnider hela kroppen mot stolen för att komma sig in och ut av bilen. Samma fenomen uppkommer även frekvent ombord på flygmaskiner där den muskelsjuka bakom dig försöker att stå upp och drar med hela sin kroppsvikt din stol bakåt tills hon eller han sen plötsligt tappar greppet och stolen din (och du) katapulteras fram. Tillbaka från toan sker samma i omvänd ordning.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det beror nog på vilket läder man har också. Jag upplever det som att nappaskinnet i min F13 är betydlig känsligare än Dakotaskinnet är som jag har i F30:an.
Med underhåll så kan ju Dakotaskinnet se näst intill nytt ut efter 25.000 mil.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
+1 Transocean, en kvinna på 55 kg nöter lite mindre än en osmidig karl på 110 kg och man kan tänka på hur man kliver in och ut ur bilen.

Apropå flygstolar så satt jag bakom en stol häromveckan där det du beskriver ligger nära till hands, ryggstödet gick inte spärra i nåt läge utan vickade hej vilt, nån stackare som blivit katapultad 😄
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.