AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.524

Gult utropstecken elektronisk servicebok?

Sökte, men fann inte.

Såg en intressant bil på webben, en bild visade servicehistoriken (digital bok) och en service strax innan 6000 mil hade ett gult utropstecken, sen normalt rött "OK" några hundra mil senare. Vad innebär det gula utropstecknet?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Klickade du på en servicen för att se vad den handlade om? Vore intressant och veta om det är en vanlig oljeservice eller om det är bromsar eller något annat som åtgärdats. Jag har sett grönt OK, gult OK om servicen har dragits över lite grann, men inte någon annan symbol. Har dock ingen stor erfarenhet att leta efter dessa symboler...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Japp, ett gult ok innebär att servicen gjorts för sent, är väl en av få fördelar med elektronisk bok, att det går att se om tiden dragit över. Sen får man såklart kolla exakt vad servicen gällde, och tiden den dragit över då. Tex så byts bromsvätskan ofta för sig.

Är ju max två år mellan oljebytena oavsett miltal nuförtiden. Eller det har det säkert varit länge, men majoriteten har enligt dom böcker jag kikat i enbart gått på miltal.

Men var det ett rött ok också?
Ja,först ett rött OK vid 2000 mil, sen ett gult utropstecken vid 3800 mil och sen ett rött OK vid 4000 mil.. Har bara sett bilderna, inte verkligheten..
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag har ett gult utropstecken på min GT.

Detta var anledningen för mig:
Slitagevarnaren hade kickat in för beläggen fram som var slut. Jag lämnade in bilen på service hos BMW (eftersom det var dags och inom intervallet) men bad dem inte åtgärda bromsarna då jag ville lösa det på annat håll.

Resultatet är att jag fick det gula utropstecknet, klickar jag för mer info så står det där om att serviceintervallet för bromsbeläggen överskridits.

Så vad det gula utropstecknet innebär får man reda på om man klickar in sig på den aktuella servicen.

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.