|
|
|
|---|---|
| Har fått plötslig hög oljeförbrukning i min N53 maskin, bytte olja/filter för 2 veckor sedan, mobil 5w40 LL04, full markering i "info displayen" men igår hade den gått ned till ca 75% och idag körde jag 9 mil, då började den varna för att fylla på olja. Tidigare aldrig fyllt på mellan byten. Vad kan nu ha hänt som gjort den feta förbrukningen? | |
| Låter som ett läckage? Låter orimligt att den skulle gå från full till varning på 3 veckors tid på "förbränning" av olja. Några felkoder? | |
| Tillägg: Jag bytte olja för 1,5 månad sedan. Den står fortfarande på fullt. Senast, innan jag bytte olja vid 1500mil intervall hade den nått halvvägs ner på mätaren. | |
| Bilen har strulande högtrycks bränslepump som ska bytas, den finns det felkod på, annars inget. Kollade bilen med inpa igår, den visade ganska hög nivå som sedan sakta sjönk till 44mm oljenivå när vi startade motorn, vet ej hur det ska tolkas riktigt... | |
| Har du några synliga spår efter oljeläckage, tex i motorrummet eller under bilen? Det är väl en liter som försvunnit så det borde ha blivit bra kladdigt om du har ett externt läckage... | |
| Nej hittar inget läckage alls! Helt torr umder! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.